برای اینکه کولر گازی کار کند، باید دو شاخه برق آن را به پریز مخصوص این وسیله اتصال دهیم. به همین دلیل نصب پریز برای اتصال برق به کولر گازی بسیار حائز اهمیت است.

روش بستن پریز کولر گازی با توجه به مدل پریز می تواند کمی متفاوت است و جزییات متعددی دارد. اگر با ما همراه باشید شما را با نحوه نصب پریز روکار و پریز توکار کولر گازی آشنا خواهیم کرد.

 

ارتفاع نصب پریز کولر گازی

اولین موردی که باید قبل از نصب پریز کولر گازی مد نظر داشته باشید، ارتفاع نصب پریز از کف تمام شده ساختمان است، که معمولاً در داخل نقشه برق کشی ساختمان به آن اشاره می شود.

بر اساس آنچه در قوانین آمده شما می توانید پریز برق کولر گازی پنجره ای را 30 الی 40 سانتی متر از کف قرار دهید.

اما از آنجا که کولر گازی یک وسیله ثابت است و ارتفاع زیاد کابل برق آن در مدل اسپلیت باعث آمپر کشی بالا در دستگاه می شود، می توان پریز برق این وسیله را در هر ارتفاعی که مورد نیاز است نصب کرد.

بنا بر تجربه و نظر مجریان برق کار شما می توانید پریز برق کولر گازی را در ارتفاع 120 تا 200 سانتی متری از کف تمام شده ساختمان، یعنی نزدیک ترین نقطه نسبت به محل نصب یونیت کولر گازی قرار دهید.

راهنمای نصب پریز کولر گازی1

علاوه بر ارتفاع که گفتیم، فاصله پریز برق کولر به سایر پریزهای برق در ساختمان و همچنین فاصله پریز تا لوله های فاضلاب و آب و گاز نیز در زمان نصب آن مهم هستند.

استاندارد نصب پریز کولر گازی به این صورت است که این پریز باید در فاصله 30 سانتی متری از مجرای لوله های آب و فاضلاب و همچنین فاصله 10 سانتی متری از لوله های گاز نصب شود.

 

محل نصب پریز کولر گازی

یک نکته بسیار مهم که پیش از بیان طریقه نصب پریز کولر گازی لازم است بدانید، در خصوص محل نصب این قطعه می باشد.

توجه داشته باشید که محل نصب پریز کولر گازی باید در نزدیک ترین فاصله به نسبت یونیت کولر گازی در نظر گرفته شود.

چرا که اگر فاصله پریز تا محل نصب کولر گازی در ساختمان زیاد باشد، میزان آمپر کشی دستگاه افزایش پیدا می کند.

بر همین اساس اگر کولر گازی شما از نوع پنجره ای است، بهترین محل برای تعبیه پریز برق این وسیله در نزدیک ترین فاصله نسبت به دستگاه می باشد.

و اما اگر کولر گازی شما از نوع دو تکه یا اسپلیت است، محل نصب پریز برق کولر گازی با توجه به ظرفیت دستگاه متفاوت می باشد.

به این صورت که اگر کولر گازی اسپلیت شما زیر 18000 ظرفیت داشته باشد، بهترین محل برای نصب پریز برق آن در نزدیکی یونیت داخلی کولر گازی و در داخل ساختمان است.

ولی در خصوص انواع کولر گازی با ظرفیت بالاتر از 18000 داستان محل نصب پریز برق دستگاه به کلی فرق می کند.

از آنجا که در کولرهای گازی با ظرفیت بالا مقدار مصرف برق در کندانسور یا یونیت خارجی دستگاه بیشتر است، بنابراین محل نصب پریز برق این وسیله را هم باید در نزدیکی محل نصب یونیت خارجی کولر گازی در نظر گرفت.

 

علت داغ شدن و آب شدن پریز برق کولر گازی

در این قسمت که در واقع ادامه صحبت های ما در بخش قبلی است، قصد داریم تا علت داغ شدن و آب شدن پریز برق کولر گازی را توضیح دهیم، تا پیش از اقدام به نصب پریز برق این وسیله از آن آگاه شوید.

همانطور که گفتیم، در کولرهای گازی با ظرفیت نامی بالا که مصرف برق زیادی دارند، باید محل نصب پریز را در نزدیک ترین محل به نسبت کندانسور در نظر گرفت. با این هدف که طول کابل زیاد نشده و مقدار برق کشی دستگاه افزایش پیدا نکند.

از جمله دلایل داغ شدن، آب شدن و سوختن پریز برق کولر گازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مقدار برق کشی بالا در کولر گازی

مسئله اینجاست که مقدار برق کشی در کولر گازی اسپلیت ظرفیت بالا به قدری زیاد است که هیچ پریز استانداردی برای جابگویی آن وجود ندارد.

البته این مشکل در کولرهای گازی اینورتردار کمتر رخ می دهد، چون کمپرسور کولر گازی از نوع دور متغییر است و مصرف برق بالایی ندارد.

اما در مورد کولرهای گازی دیگر که از کمپرسور معمولی استفاده می کنند، کمپرسور در زمان استارت زدن نزدیک به دو برابر مقدار آمپر مصرفی که بر روی دستگاه درج شده برق مصرف می کند.

به شکلی که به صورت انفجاری روشن می شود، همین عامل یک علت داغ شدن پریز و حتی آب شدن آن می تواند باشد.

راهنمای نصب پریز کولر گازی2

  1. انشعاب گرفتن برق پریز کولر گازی از پریزهای دیگر ساختمان

مسئله دیگری که وجود دارد این است که اگر برای اتصال برق به پریز کولر گازی از پریز برق وسایل برقی دیگر مثل کولر آبی انشعاب بگیرید، سیم برق انشعابی جوابگوی برق مصرفی کولر گازی نیست و باعث داغ شدن پریز می شود.

بنابراین روش اصولی و درست برای هدایت برق به پریز کولر گازی این است که از جعبه فیوز برق ساختمان یک کابل به اندازه 3*4 برای کولر گازی در نظر گرفته و به محل پریز برق این وسیله هدایت شود.

  1. استفاده از سه راهی برای اتصال دوشاخه یا سه شاخه کولر گازی

اگر از سه راهی برق برای اتصال کابل کولر گازی به برق استفاده شود، این مسئله باعث فعال شدن سیستم ایمنی دستگاه شده یا منجر به داغ شدن سیم ها بر اثر جریان زیاد می شود.

به همین دلیل نباید کولر گازی را به واسطه سه راهی به پریز برق مشترک اتصال داد و باید برای آن پریز برق جداگانه در نظر گرفت.

  1. سست بودن اتصال پریزها با مغزی دوشاخه

یک دلیل بسیار شایع که باعث داغ شدن پریز برق کولر گازی می شود، اتصال سست پریزها با مغزی دوشاخه یا سه شاخه کولر گازی است.

به همین دلیل است که یک قانون کلی در خصوص نصب پریز برای کولر گازی وجود دارد. این قانون که در بین برق کاران از اهمیت بالایی برخوردار است، می گوید فقط برای کولر گازی پنجره ای و کولر گازی با ظرفیت پایین اقدام به نصب پریز برق نمایید.

در مورد کولر گازی با ظرفیت بالا بهتر است تا دوشاخه یا سه شاخه و پریز را از مسیر برداشته و سیم ها را به صورت مستقیم و با استفاده از کانکتور پیچی یا رابط پرسی به یکدیگر وصل کنید.

علاوه بر این ها لازم است تا به منظور پیشگیری از داغ کردن و سوختن پریز برق کولر گازی تا حد ممکن از انشعاب گرفتن اجتناب کرده و حتماً از یک سر خط جدید متناسب با نیاز کولر گازی سیم کشی را تا پریز برق دستگاه انجام دهید.

کولر گازی پنجره ای به نوعی کولر گازی پرتابل محسوب می شود که نصب پریز برای آن لازم است، اما در مورد کولر گازی اسپلیت که قرار است در یک محل ثابت بر روی دیوار قرار داده شود، پریز را می توان حذف کرد.

 اگر کلیپ زیر را تماشا کنید با دلایل آسیب به سیستم برق و سیم کشی کولر گازی آشنا خواهید شد.

 

پارامترهای مهم در زمان نصب پریز کولر گازی

قبل از اقدام به نصب پریز برق کولر گازی به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • پریز برق متناسب با مقدار جریان مصرفی کولر گازی را تهیه و نصب کنید.

پریزهای برق کولر گازی در ظرفیت های متفاوت 13، 15 و 32 آمپر در بازار موجود هستند. همانطور که می دانید مقدار ظرفیت آمپری هر پریز در واقع نشان دهنده توان پریز برای عبور مقدار جریان برق متفاوت است.

مثلاً برای کولر گازی با ظرفیت 32 آمپر نمی توان پریز برق 15 آمپری در نظر گرفت، در غیر این صورت احتمال پریدن فیوز کولر گازی وجود دارد.

به همین دلیل لازم است تا قبل از تهیه پریز برای کولر گازی مقدار آمپر مصرفی کولر گازی محاسبه شود و یا از پریز برق با ظرفیت بالا استفاده شود.

مقدار آمپر مصرفی کولر گازی غالباً بر روی بدنه دستگاه درج شده است. اما در مواردی که این مولفه بر اساس BUT نوشته شده است، می توانید از فرمول زیر برای محاسبه مقدار آمپر مصرفی دستگاه کمک بگیرید:

ظرفیت سرمایشی کولر گازی÷ 3/5 × 12 ÷ 2000 = میزان آمپر برق مصرفی کولر گازی

  • پریز کولر گازی را متناسب با طراحی سه شاخه کولر تهیه کنید.

معمولاً دو شاخه یا بهتر است بگوییم سه شاخه های کولر گازی دارای بخش های فاز، نول و ارت هستند. پریز انتخابی ما برای کولر گازی باید کاملاً فیکس با سه شاخه باشد تا لق نزند.

چون این مسئله خود می تواند در آینده باعث داغ شدن پریز و یا بروز آتش سوزی در ساختمان شود.

راهنمای نصب پریز کولر گازی3

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید، میزان ظرفیت و توان مصرفی سه شاخه های کولر گازی با هم متفاوت است.

به همین دلیل شما باید با توجه به سه شاخه کولر خود و مدل طراحی سوکت های آن پریز برق مناسب کولر گازی را تهیه کنید.

جهت مشاهده و تهیه انواع پریز برق بر روی لینک خرید پریز برق از دیجیکالا بزنید.

 

نحوه بستن پریز روکار کولر گازی

برای کولر گازی هم مثل تمام وسایل برقی دیگر در ساختمان می توان پریز را به صورت روکار و هم توکار نصب نمود، که طریقه بستن هر کدام کمی متفاوت است.

از پریز روکار کولر گازی در مواقعی استفاده می شود که پریز قبلاً در محل نصب کولر گازی در ساختمان تعبیه نشده و حالا ما می خواهیم پریز برق برای این وسیله را از روی دیوار نصب کنیم.

بنابراین روش سیم کشی هم برای رساندن برق به پریز روکار متفاوت است. به این صورت که شما سیم های برق مورد نیاز برای رساندن جریان برق به پریز کولر گازی را به جای اینکه از داخل دیوار عبور دهید، از روی آن عبور می دهید.

به همین دلیل سیم کشی برق پریز روکار کولر گازی اغلب قابل مشاهده است. اما برای حفاظت از سیم ها و از همه مهمتر برای حفظ زیبایی ظاهر ساختمان می توان از ترانکینگ و داکت کشی بر روی سیم ها استفاده کرد. جهت انواع داکت و ترانکینگ بر روی لینک خرید داکت از دیجیکالا بزنید.

رعایت فاصله های استانداد و ارتفاع پریز از کف که در قسمت اول صحبت هایمان گفتیم، در زمان نصب پریز روکار کولر گازی هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای بستن پریز روکار کولر گازی بر اساس مراحل زیر اقدام کنید:

مرحله اول: هدایت سیم برق از فیوز تا محل نصب پریز کولر گازی

اگر سیم کشی برق برای پریز کولر گازی قبلاً در ساختمان انجام نشده است، لازم است تا پیش از اقدام به نصب پریز سیم های برق مورد نیاز برای کولر گازی را به محل نصب پریز هدایت کنید.

برای این کار باید با توجه به مقدار آمپر مصرفی کولر گازی از سیم سه رشته ای فاز، نول و ارت و یا سیم 5 رشته ای سه فاز، نول و ارت از محل فیوز اصلی یا جعبه تقسیم برق در ساختمان انشعاب گرفته و با یک سر خط جدید به محل نصب پریز به صورت روکار می رسانیم.

انشعاب گرفتن سیم برق از تابلو فیوز بسیار راحت است، به این صورت که سیم نول را از شینه نول انشعاب می گیریم و برای فاز هم از فیوزی که متعلق به فیوزهاست بر اساس خط بندی تابلو انشعاب گرفته می شود.

حتی می توانیم با توجه به جریان بالا در کولر گازی یک فیوز بر اساس نیاز دستگاه به تابلو فیوز اضافه کنیم.

اما اگر در ساختمان مورد نظر از جعبه تقسیم به جای جعبه فیوز استفاده شده باشد، کار ما برای انشعاب گیری کمی سخت تر است.

چون تعداد سیم های فاز و نول بیشتر بوده و علاوه بر این ها سیم تلفن، آنتن و سیم های برگشتی کلیدها را هم در داخل جعبه تقسیم مشاهده خواهید کرد.

برای اینکه سیم فاز و نول مورد نیاز در جعبه تقسیم به راحتی تشخیص دهید، می توانید از لامپ و پاتروم جهت تست سیم ها کمک بگیرید و زیاد به رنگ سیم ها دقت نکنید.

راهنمای نصب پریز کولر گازی4

مرحله دوم: پوشاندن سیم های روکار برق پریز کولر گازی

پس از آنکه انشعاب گیری از فیوز را انجام دادید، باید سیم ها را تا محل نصب پریز کولر گازی هدایت کنید.

برای اینکه ظاهر سیم ها زشت نباشد و از سیم ها در برابر آسیب های احتمالی محافظت شود، لازم است تا بر روی سیم ها داکت کشی انجام شود.

مرحله سوم: تشخیص سیم های برق

به منظور اینکه بتوانید اتصال صحیح بین سیم های برق و پریز ایجاد کنید، باید فاز و نول سیم ها را در محل نصب مشخص نمایید.

برای انجام اینکار نوک فازمتر با احتیاط کامل به سر لخت سیم های برق در محل نصب پریز اتصال دهید و سر انگشتتان را به انتهای فاز متر بچسبانید. هر زمان چراغ فازمتر روشن شد، به این معنی است که آن سیم فاز و سیم دیگر نول و یا ارت است.

در صورت استفاده از برق سه فاز برای کولر گازی، سه عدد از سیم ها فاز، یکی نول و دیگری ارت می باشد.

مرحله چهارم: حفظ ایمنی کار

برای اینکه نصب پریز برق کولر گازی با کمترین آسیب همراه باشد و خدایی ناکرده دچار برق گرفتگی نشوید، لازم است پس از تشخیص سیم ها برق کل ساختمان را قطع کنید.

توجه کنید که انجام این مرحله حتی برای حرفه ای ترین برق کاران نیز ضروری است. حتی برای حفظ امنیت بیشتر، به این مرحله اکتفا نکرده و با فازمتر سر سیم های برق پریز برق کولر گازی را چک کنید تا از قطع بودن کامل برق مطمئن شوید. جهت مشاهده انواع فازمتر به همراه قیمت بر روی لینک خرید فازمتر از دیجکالا بزنید.

مرحله پنجم: بستن سیم ها به کنتاکت های روی پریز برق

در پریزهای ارت دار کولر گازی معمولاً شما سه عدد پیچ برای اتصال سیم ها دارید و دو عدد پیچ دیگر هم هستند که پریز را در داخل قوطی جای می دهد.

برای اینکه مطمئن شوید هر سیم را به پیچ مربوط به خود وصل کرده اید، می توانید سر سیم را با لامپ تست کنید. هر سیم که لامپ را روشن کرد، فاز است.

راهنمای نصب پریز کولر گازی5

قوطی پریز را بر روی دیوار جای داده و رویه پریز را با پیچ گوشتی باز می کنیم. سپس پیچ های نگهدارنده سر سیم ها یا ترمینال ها را یک به یک باز کنید و در ادامه هر سیم فاز و نول را به سر پیچ خود متصل نمایید.

بسیار مهم است که پیچ ها را تا اندازه کافی سفت کنید تا سست بودن اتصالات باعث داغ شدن پریز و خطرات پس از آن نشود.

در صورتی که بری بستن پیچ ها نیاز به پیچ گوشتی دارید، مقاله راهنمای خرید بهترین پیچ گوشتی دوسو و چهار دستی و یا راهنمای خرید بهترین پیچ گوشتی چند منظوره را از دست ندهید.

مرحله ششم: بستن کادر پریز کولر گازی و اتمام کار

در این مرحله لازم است تا ابتدا پیچ های چنگه پریز را ببندیم تا مکانیزم در جای خود محکم شود. سپس کادر پریز برق را در جای خود قرار داده و قفل می کنیم.

در انتها رویه پریز برق کولر گازی را روی کادر قرار می دهیم و پیچ های آن را هم با پیچ گوشتی مناسب محکم می بندیم.

نهایتاً با وصل کردن فیوز برق کولر گازی برق را به پریز هدایت می کنیم و سه شاخه پریز را در جای خود قرار می دهیم.

راهنمای نصب پریز کولر گازی6

نحوه بستن پریز توکار کولر گازی

روش بستن پریز توکار کولر گازی بسیار شبیه به روشی است که برای نصب پریز روکار این وسیله توضیح دادیم.

با این تفاوت که باید در روش توکار بایستی چند مرحله مهم به نام های شیارزنی، قوطی گذاری و لوله کشی را هم انجام دهید.

مرحله اول: ایجاد شیار بر روی دیوار

اولین مرحله برای نصب توکار پریز کولر گازی به شیارزنی بر روی دیوار مربوط می شود. به این صورت که باید با استفاده از قلم و تیشه شیارهای مورد نیاز برای قوطی و لوله برق کولر گازی را در محل نصب پریز کولر بر روی دیوارهای گچ شده ایجاد کنید.

همچنین اگر لوله برق پریز کولر گازی قرار است از کف ساختمان عبور داده شود، بایستی کف را هم به اندازه مناسب کنده کاری کنید.

مرحله دوم: قوطی گذاری

مرحله قوطی گذاری بسیار با اهمیت است، چون در نهایت قسمت دیده شده در پایان کار نصب پریز است و نمای کار را نشان می دهد.

پیش از قوطی گذاری برای نصب پریز توکار کولر گازی باید دقت کند که قوطی پریز را از جنس مواد بسیار باکیفیت و مرغوب انتخاب کنید تا در زمان نصب در داخل دیوار نشکند.

مهمترین نکته ای که باید در زمان قوطی گذاری به آن توجه داشته باشید، این است که طوری قوطی گذاری را انجام دهید که در زمان نصب پریز بر روی آن دچار مشکل نشوید.

قوطی پریز برق کولر گازی را می توانید بر روی گچ دیوار نصب کنید که به آن قوطی گذاری روی دیوار گچ شده می گویند.

بر اساس این روش قوطی پریز را در محل شیارهای زده شده بر روی گچ دیوار تست می کنیم تا از اندازه شیارها مطمئن شویم.

پس از آن به سراغ نصب قوطی در داخل شیار می رویم. بهترین چیزی که می توانید از آن برای نصب قوطی پریز توکار کولر گازی استفاده کنید، گچ خاکی یا در صورت نبود آن گچ سفید است.

کیفیت گچ استفاده شده برای نصب قوطی پریز در داخل دیوار بسیار مهم است تا پس از نصب نشکند یا ترک بر ندارد.

برای ساخت گچ به منظور قوطی گذاری به این صورت اقدام کنید:

  1. در داخل استانبولی به مقدار گچ کاری تنها یک عدد قوطی برق پریز کولر گازی آب ریخته و بر روی آن گچ بپاشید.
  2. در این مرحله گچ ها باید کم کم در آب خیس بخورند، به شکلی که نه خیلی سفت و نه خیلی نرم باشند.
  3. پیش از اقدام به نصب قوطی پریز از هم زدن گچ اجتناب کنید، چون باعث سفت شدن گچ می شود.

مرحله سوم: سفت کاری قوطی گذاری

قوطی گذاری خود شامل دو مرحله می شود، یک مرحله که ما قوطی را در داخل شیار قرار می دهیم و از تراز و لب به لب بودن با گچ دیوار مطمئن می شویم.

مرحله دوم در واقع موقع سفت کاری قوطی روی دیوار است. یعنی در این مرحله که از نصب صحیح قوطی مطمئن هستیم، باید آن را در داخل دیوار محکم کنیم.

 

در زمان سفت کاری قوطی پریز برق کولر گازی محلی که قرار است لوله برق وارد قوطی شود را با گچ پر نمی کنیم و فقط دور تا دور قوطی که بلااستفاده است را با گچ زنده پر می کنیم.

 

مرحله چهارم: لوله گذاری

اکنون باید لوله برق مورد نیاز برای هدایت کابل برق پریز کولر گازی از فیوز تا پریز را از محل مبدا، یعنی جعبه تقسیم یا جعبه فیوز تا مقصد آن، یعنی محل نصب پریز کولر گازی هدایت کنیم. جهت مشاهده انواع متنوع لوله خرطومی برق در مدل های مختلف بر روی لینک خرید لوله خرطومی از دیجیکالا بزنید.

لوله گذاری برق کولر گازی را می توانید به دو روش لوله گذاری از کف و لوله گذاری از سقف کاذب انجام دهید.

چنانچه بر اساس نقشه سیم کشی برق ساختمان تمام لوله ها از سقف عبور کرده اند و بنا به سقف کاذب مجهز است، هدایت لوله برق پریز کولر گازی از سقف بسیار منطقی تر، کم هزینه تر و آسان تر است.

اما اگر شیارها را در کف ساختمان زده ایم، لوله برق پریز کولر گازی را هم باید از کف بنا عبور داده و سپس با ملاتی از ماهیچه آن را بپوشانیم.

راهنمای نصب پریز کولر گازی7

مرحله پنجم: سیم کشی برق پریز کولر گازی

در این مرحله باید پس از انشعاب گیری کابل برق پریز کولر گازی از فیوز اصلی یا جعبه تقسیم ساختمان که توضیحات آن را در قسمت نصب پریز روکار گفتیم، سیم های برق را از داخل لوله برق با کمک فنر سیم کشی عبور دهیم.

سعی کنید تحت هیچ شرایطی از سیم برق تکه تکه برای کابل پریز کولر گازی استفاده نکنید، در غیر این صورت چون کولر گازی برق زیادی می کشد، احتمال نشتی برق، اتصالی و حتی خسارت هایی همچون آتش سوزی وجود دارد.

مرحله ششم: شناسایی سیم ها

با استفاده از فلز متر و یا لامپ و پاترول سیم های برق هدایت شده به داخل پریز برق کولر گازی را شناسایی کنید تا بدانید کدوم سیم فاز است. سپس به منظور حفظ ایمنی خود و دیگران برق اصلی را قطع کنید.

مرحله هفتم: نصب پریز

قسمت های مختلف پریز از جمله کادر و رویه آن را از هم جدا کنید. پریز را در داخل قوطی قرار داده و با کمک پیچ گوشتی سیم های برق را به ترمینال های پریز متصل نمایید.

اتصال پیچ های نگهدارنده سیم های برق در داخل پریز را به خوبی محکم کرده و پس از آن رویه پریز را در جای خود قرار دهید.

در نهایت پیچ های چنگه پریز را با پیچ گوشتی ببندید و با قرار دادن کادر بر روی پریز کولر گازی اتصال این قطعه را تمام کنید.

 

جمع بندی

در این مطلب روش سیم کشی و نصب پریز کولر گازی را به شما آموزش دادیم. از آنجا که کولر گازی آمپر زیادی در زمان روشن شدن می کشد نیاز به پریز برق جداگانه دارد.

اما سیم کشی و نصب پریز کولر گازی نیازمند تخصص و مهارت است. یکی از ده ها خدمات محبوب ما در گروه تاسیسات 24 ساعته اجرای سیم کشی و برق کاری است. شما می توانید در صورت نیاز به نصب پریز کولر گازی از تخصص تکنسین های ما کمک بگیرید.

تمام خدمات این مجموعه از جمله اجرای سیم کشی و نصب پریز برق همراه با گارانتی تضمین کیفیت انجام می شوند تا هیچ نگرانی بابت سفارش خود نداشته باشید. فیلم زیر نمونه از رضایت مندی یکی از ده ها مشتریان این مجموعه است.

شما می توانید جهت ثبت سفارش نصب پریز برق کولر گازی همین الان با شماره های داخل سایت تماس بگیرید و یا فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید.

 

خلاصه ای از آنچه در این مطلب گفتیم

  • ارتفاع نصب پریز کولر گازی باید بین 120 الی 200 سانتی متر از کف ساختمان، یعنی نزدیک ترین فاصله نسبت یونیت داخلی کولر گازی باشد.
  • مواردی از جمله برق کشی بالا درکولر گازی، انشعاب گرفتن از پریز برق کولر گازی برای سایر مصرفی ها، استفاده از سه راهی و سست بودن محل اتصال پریز از مهمترین دلایل آب شدن پریز برق کولر گازی هستند.
  • برای نصب پریز برق کولر گازی توکار باید اقداماتی از جمله شیارزنی و قوطی گذاری انجام شود.
  • به منظور نصب و سیم کشی پریز برق کولر گازی به سیم برق 3 رشته ای و یا 5 رشته ای نیاز است.

 

 
 

منابع فارسی:

منبع1 منبع2 منبع3 منبع4 منبع5 منبع6 منبع7

منابع انگلیسی:

منبع1 منبع2منبع3 منبع4

 

اشتراک گذاری این صفحه