به منظور افزایش موفقیت در شغل تاسیساتی این بار قصد داریم تا تکنیک هایی برای افزایش اعتمادمشتریان به شما به عنوان مجری تاسیسات را بیان کنیم.

حتماً شما هم تا به حال صحبت های افرادی که با مجریان تاسیساتی سر و کار داشته اند را شنیده اید، که متاسفانه در بیشتر موارد مشتری یا همان کار فرما از نحوه کار مجری تاسیساتی راضی نیست.

هیچ تفاوتی هم در نوع مجری تاسیساتی وجود ندارد. یعنی فرد تاسیساتی می تواند مجری تاسیسات پکیج، کولر گازی، لوله کش آب و فاضلاب، موتورخانه و هر زمینه دیگری از شغل تاسیساتی باشد.

قسمت مهم و تلخ داستان از این جا شروع می شود، که همین نارضایتی مشتری از مجری کار می تواند مانع بزرگی برای کسب موفقیت های بعدی او محسوب شود.

چرا که مشتری اعتماد خود به مجری تاسیساتی را به کلی از دست می دهد.

طبیعتاً اگر مشتری به مجری اعتماد نداشته باشد، در زمینه های کاری آینده که به مجری تاسیسات نیاز داشت، به دنبال فرد قابل اعتماد دیگری خواهد بود.

به همین دلیل است که ما یکی از مطالب خود را به آموزش تکنیک هایی برای کسب اعتماد مشتری به مجری تاسیساتی اختصاص داده ایم.

امیدواریم مطالعه این مطلب هم به افرادی که قصد دارند وارد بازار کار تاسیساتی شوند و هم به افرادی که در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنند، کمک بزرگی باشد.

 تکنیک هایی برای افزایش اعتماد مشتریان 1

 

علت شایع نارضایتی مشتری از مجری تاسیسات

یکی از مهمترین علل نارضایتی مشتری از مجری تاسیساتی برخورد نامناسب مجری با مشتری است.

در حوزه کار تاسیساتی درست است که حرف اول را تخصص مجری می زند، اما برخورد مناسب و مودبانه با مردم نیز از نشانه های شخصیت و حتی تخصص فرد تاسیساتی به حساب می آید.

بنابراین اگر شما به عنوان مجری تاسیساتی کار نصب، سرویس و تعمیر تجهیزات سرمایشی، گرمایشی و حتی لوله کشی را به خوبی انجام دهید، این کار فقط بخشی از خدمات شما در این شغل محسوب می شود.

چرا که مشتری مداری و داشتن انصاف در دریافت حق الزحمه بخش مهم و جدانشدنی از خدمات شما محسوب می شود.

این در حالی است که در نظر سنجی های صورت گرفته مشاهده شده است، که بیش از 30 درصد مشتریان از برخورد مجری تاسیساتی راضی نیستند.

حال در این قسمت از متن برخی راه کارهای عملی را به منظور رفع این قبیل نارضایتی ها از مجری تاسیسات برای شما بیان می کنیم.

 

تکنیک هایی برای افزایش اعتماد مشتریان به شما به عنوان مجری تاسیسات

  1. خوش قول بودن:

در هر پروژه تاسیساتی یک زمان یا تاریخی برای اتمام پروژه از طرف مجری تاسیسات تعیین می شود.

متاسفانه برخی از مجریان تاسیساتی به تاریخ مقرر شده برای اتمام پروژه پایبند نبوده و همین موضوع می تواند باعث کاهش اعتماد مشتری به مجری شود.

از طرفی حتی بسیار مشاهده شده که مجری تاسیساتی برای این که مشتری خود را از دست ندهد، چند پروژه را با هم قبول می کند.

در حالی که به شخصه می داند توان انجام تمامی این پروژه ها را در موعد مقرر ندارد.

برای رفع این مشکل پیش از شروع پروژه برنامه ریزی دقیق داشته باشید و حتماً زمانی را برای مواقع اورژانسی در نظر بگیرید تا بتوانید پروژه را سر موعد مقرر تحویل مشتری دهید.

شما حتی می توانید از برخی اپلیکش های موجود در گوشی همراه خود استفاده کنید تا وقت قرار قبلی با مشتری را به شما یادآروی کند.

به خاطر داشته باشید، میزان رضایت مشتری از شما تضمین موفقیتتان در کار است.

تکنیک هایی برای افزایش اعتماد مشتریان 2

  1. داشتن تخصص کافی و لازم:

داشتن تخصص کافی و لازم در زمینه انجام خدمات تاسیساتی یکی از عوامل مهم در کسب اعتماد مشتری می باشد.

وقتی مشتری از تخصص شما اطمینان کافی داشته باشد، می توانید امیدوار باشید که در سفارشات بعدی هم از شما درخواست کمک خواهد کرد.

مطالعه بیشتر: 10 نکته تضمینی برای پیشرفت شغلی در لوله کشی

  1. تشریح پروژه برای مشتری:

زمانی مشتری می تواند به تخصص شما اعتماد کند، که شما تمامی روند پروژه را برای او توضیح دهید.

این موضوع همچنین باعث می شود که مشتری در هنگام پرداخت هزینه های پروژه به کار شما اعتماد کند، چون از ابتدای کار در جریان ریزه کاری های پروژه بوده است.

حتی پیشنهاد می شود در پروژه هایی همچون لوله کشی ساختمان که کارفرماً دائما در محل پروژه حضور ندارد، عکس هایی از روند اجرای کار برای کارفرما بفرستید.

تا اعتماد او به زمانبندی و نحوه اجرای پروژه بیشتر شود.

  1. کار خود را دوست داشته باشید:

شاید درک این موضوع کمی برای شما سخت به نظر برسد.

اما وقتی شما به عنوان مجری تاسیساتی کار خود را دوست داشته باشید و با علاقه مشغول به انجام آن شوید، بصورت ناخودآگاه این احساس مثبت و خوش آیند را به مشتری خود القا خواهید کرد.

  1. داشتن صداقت در هنگام کار:

صداقت بخش مهمی از هر رابطه ای را شامل می شود و رابطه مجری تاسیساتی با مشتری نیز از این قائده مستثنی نیست.

در واقع وقتی شما با مشتری صادق باشید و تمام ریزه کاری های پروژه را به مشتری اطلاع دهید، هیچ گونه شک و شبه ای برای مشتری باقی نمی ماند، که بر اساس آن ها به شما بی اعتماد باشد.

پس طوری با مشتری خود برخورد کنید، که او بتواند در پروژه های بعدی نیز روی شما حساب کند.

  1. داشتن انصاف در دریافت حق الزحمه:

متاسفانه به دلیل ناثبات بودن بازار کار در حال حاضر برخی از مجریان تاسیساتی قیمت واقعی قطعات و یا حق الزحمه خود را به مشتری نمی گویند.

همین موضوع باعث صادق نبودن مجری در ذهن مشتری می شود.

به خاطر داشته باشید که در این صورت شاید شما در یک پروژه بتوانید مبلغی مازاد حق واقعی خود دریافت کنید.

اما مطمئن باشید که با این کار اعتماد مشتری را از دست می دهید، چون مشتری نیز با کمی تحقیق دیر یا زود متوجه این امر خواهد شد.

از طرفی چنانچه برای یک شرکت تاسیساتی کار می کنید، این موضوع می تواند علاوه بر از دست دادن اعتماد مشتری، سبب به خطر افتادن اعتبار شرکت در نزد مشتری شود.

چه بسا شکایت مشتری از شما و شرکت را نیز در پی داشته باشد.

در این راستا پیشنهاد میکنیم فیلم آموزشی زیر که توسط همکاران ما تهیه شده است را مشاهده کنید

 

  1. مرتب بودن در هنگام اجرای پروژه:

یکی از عواملی که می تواند میزان اعتماد مشتری را به تمرکز و توانایی شما افزایش دهد، مرتب بودن ظاهری شخصی شما و همچنین مرتب بودن میز کار وابزار لوله کشی شما می باشد.

برای این منظور همیشه سعی کنید با ظاهری مرتب در سر پروژه حاضر شوید.

حتی می توانید در پروژه هایی که امکان آلوده شدن دست و صورت شما وجود دارد، مواد شویده مناسب را به همراه خود داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نوع پوشش مجری تاسیساتی در زمان کار به مطلب تاسیساتی ها چه می پوشند؟ مراجعه نمایید.

تکنیک هایی برای افزایش اعتماد مشتریان 3

از طرفی مکان مشخصی را به منظور قرار دادن ابزارآلات و تجهیزات کار خود قرار دهید تا در هنگام کار هر لحظه به دنبال وسیله ای نباشید.

تمامی این جزئیات به ظاهر ساده می تواند در نگاه مشتری بسیار مهم بوده و در ذهن خود به شما نمره قبولی یا رد دهد.

  1. همکاری با شرکت تاسیساتی معتبر:

اگر قصد انجام کار تاسیساتی با یک شرکت تاسیساتی را دارید، حتماً شرکتی را برای شروع به کار خود پیدا کنید که معتبر بوده و دارای رزومه کاری مناسبی باشد.

اما در صورتی که به صورت آزاد کار می کنید، وظیفه شما در کسب اعتماد مشتری بسیار سنگین تر است.

چرا که مشتری مستقیماً با شما در تماس است و شما به شخصه مسئول روند و نتیجه کار خواهید بود.

  1. لزوم ارائه فاکتور:

امروزه داشتن فاکتور شامل ریز اقلام استفاده شده در پروژه تاسیساتی و همچنین هزینه های جاریه پروژه به عنوان حق الزحمه به همراه تاریخ، مهر و امضا شما به عنوان مجری تاسیساتی، تاثیر زیادی در نگرش مشتری به کار شما دارد.

همین مسئله باعث افزایش اعتماد مشتری یا کارفرما به شما خواهد شد.

در پایان لازم به ذکر است که با وجود اینکه انجام تخصصی و دقیق کار تاسیساتی بسیار مهم است.

اما این موضوع نباید باعث شود که از جزئیات کار مانند برخورد مناسب، منصفانه و تحویل پروژه در موعد مقرر غافل شوید.

تکنیک هایی برای افزایش اعتماد مشتریان 4

در ادامه مقالات خود در گروه تاسیسات 24 ساعته در خصوص راه های بازاریابی و فعالیت در حوزه لوله کشی و تاسیسات توضیحات کافی را خواهیم داد.

چنانچه به دنبال یک شرکت تاسیساتی معتبر به منظور همکاری می گردید، می توانید همین الان فرم همکاری تکنسین را پر کنید به درخواست شما بعد از بررسی های لازم پاسخ داده می شود.

اگر تاسیساتی حرفه‌ای هستید، جهت همکاری با ما کلیک کنید.

منبع انگلیسی

اشتراک گذاری این صفحه