یکی از مشکلات متداولی که در اکثر سوالات کاربران سایت به آن بر می خوریم این است که پکیج آن ها بدون باز کردن شیر آب گرم مصرفی روشن می شود.

روشن شدن بی دلیل پکیج نه تنها می تواند مصرف سوخت این وسیله را افزایش دهد، بلکه در دراز مدت فشار زیادی را به دیگر قطعات پکیج از جمله پمپ و فن دستگاه وارد می کند.

به همین دلیل ما در این مطلب تصمیم گرفتیم تا روشن شدن بدون علت پکیج را به زیر ذره بین ببریم و با یک نگاه تخصصی علت این اتفاق را بررسی کنیم.

بنابراین در این مطلب ابتدا دلایل روشن شدن بی دلیل پکیج را با شما بررسی می کنیم و پس از آن راه حل های رفع این مشکل را در اختیار شما قرار می دهیم. پس اگر پکیج شما هم بی دلیل روشن می شود، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

پکیج در حالت زمستانه بی دلیل روشن می شود یا زمستانه؟

 

پس از بررسی هایی که ما برای ریشه یابی مشکل روشن شدن بی دلیل پکیج انجام دادیم، به یک سوال مهم رسیدیدم که توصیه می کنیم شما هم این سوال را از خود بپرسید و با توجه به جواب آن ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

سوال اصلی و در واقع اولین پرسش این است که پکیج شما در چه حالتی بی دلیل روشن می شود؟ آیا پکیج حالت زمستانه دارد یا تابستانه؟

اگر پکیج شما در حالت زمستانه روشن می شود و حتی دائم روشن می ماند، جای هیچ گونه نگرانی نیست، چون در حالت زمستانه پمپ پکیج باید به صورت دائم کار کند تا علاوه بر گردش آب برای مصرف در ساختمان آب گرم سیستم گرمایش را نیز تامین کرده و به رادیاتورهای شوفاژ برساند.

در این شرایط چون پمپ پکیج دائم کار می کند، پس بسیار طبیعی است که فن پکیج نیز تقریباً یکسره روشن باشد و شعله پکیج نیز تا زمان رسیدن حرارت آب گرم تا دمای تنظیم شده روشن باقی بماند.

با این حساب اگر بدون باز کردن آب گرم مصرفی پکیج شما در حالت زمستانه روشن می شود، باید بدانید که روشن شدن پکیج ارتباطی به باز کردن یا باز نکردن شیر آب گرم مصرفی ندارد و چون پمپ پکیج دائم مشغول به کار است، باید شعله و فن نیز روشن بمانند.

اما روشن شدن بی دلیل پکیج در حالت تابستانه پکیج چطور؟ آیا در حالت تابستانه هم پکیج باید بدون باز کردن شیر آب گرم روشن شود؟ ما جواب این سوال را در ادامه این مطلب داده ایم.

روشن نشدن شعله پکیج یکی دیگر از مشکلات رایج در انواع پکیج است، پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به مطلب علت عدم تشکیل شعله یا روشن و خاموش شدن مکرر شعله پکیج مراجعه کنید.

علت روشن شدن پکیج بدون باز کردن شیر آبراه حل 1

علت روشن شدن بی دلیل پکیج در حالت تابستانه

 

برای اینکه بهتر بتوانیم علت روشن شدن بی دلیل پکیج در حالت تابستانه را بررسی کنیم بد نیست مرور کوتاهی بر روند کار پکیج داشته باشیم، مطمئناً در این بین به جواب این سوال هم خواهیم رسید که آیا روشن شدن پکیج بدون باز کردن شیر آب گرم مصرفی در حالت تابستانه پکیج طبیعی است یا خیر؟

در حالت عادی که پکیج در حالت تابستانه تنظیم شده است، وقتی یکی از شیرهای آب گرم مصرفی در ساختمان باز می شوند، ابتدا سنسور آب یا فلوسوئیچ باز شدن شیر آب گرم در ساختمان را تشخیص داده و در واقع پیام جریان آب گرم را به برد کنترل پکیج ارسال می کند.

در این لحظه برد الکترونیکی پکیج پیغام باز شدن آب گرم مصرفی را به شعله می رساند و شیر گاز برقی باز شده و در نهایت جرقه زن پکیج وارد عمل می شود تا تشکیل شعله انجام شود.

پس با این حساب روشن شدن پکیج بدون باز کردن آب گرم مصرفی در حالت تابستانه خلاف عملکرد طبیعی پکیج است، چون استارت اولیه روشن شدن دستگاه در حالت تابستانه هم زمان با باز کردن شیر آب گرم و ایجاد جریان آب در پکیج است.

فکر می کنیم با توجه به آنچه که در خصوص عملکرد طبیعی پکیج در تابستانه گفتیم خودتان توانسته باشید علت اصلی روشن شدن بی دلیل پکیج در این حالت دستگاه را حدس بزنید.

بله همانطور که می توان از توضیحات برداشت کرد، خراب بودن سنسور جریان آب یا همان فلوسوئیچ که نام های فلارگلاتور و فلومتر نیز شناخته می شود؛ اصلی ترین دلیل روشن شدن پکیج بدون باز کردن شیر آب است.

در قسمت بعدی به طور مفصل نقش خرابی سنسور آب و دیگر دلایل روشن شدن بی دلیل پکیج در حالت تابستانه را بررسی خواهیم کرد.

 

دلایل روشن شدن بی دلیل پکیج

 

سه دلیل عمده در روشن شدن پکیج بدون باز کردن شیر آب وجود دارند که عبارتند از:

  1. خراب بودن یا گیر کردن فلوسوئیچ یا فلورگلاتور و یا فلومتر

سنسور آب در پکیج های مختلف اغلب یکی از مدل های فلوسوئیچ، فلورگلاتور و یا فلومتر است. این قطعات همزمان با ایجاد جریان آب در مدار پکیج و بعد از باز کردن شیر آب ساختمان فعال می شوند.

بنابراین اگر فلوسوئیچ، فلورگلاتور و یا فلومتر خراب شوند و یا گیر کنند، اولین نشانه این است که پکیج بدون باز کردن شیر آب در ساختمان روشن شده و روشن می ماند.

  • خرابی فلوسوئیچ در روشن شدن پکیج بدون باز کردن شیر آب

زمانی که شیر آب در ساختمان باز می شود و پکیج به فلوسوئیچ مجهز است، شناور تفلونی موجود در فلوسوئیچ که در بالای آن یک آهن ربا قرار دارد، به سمت بالا حرکت می کند. با این عمل کنتاکت فلوسوئیچ را جذب کرده و آن را وصل می کند.

بنابراین اگر آهن ربای فلوسوئیچ گیر کند، شناور تفلونی در بالای فلوسوئیچ باقی می ماند و این اتفاق پیغام باز بودن شیر آب مصرفی در ساختمان را به برد پکیج می دهد و در نهایت شعله روشن می ماند.

اما تنها گیر کردن فلوسوئیچ باعث خرابی این قطعه نمی شود، بلکه جمع شدن رسوبات مختلف در مغزی فلوسوئیچ و قطع بودن سیم های ارتباطی فلوسوئیچ از جمله دلایل خرابی این قطعه هستند.

در این صورت مجری تعمیرکار پکیج باید ابتدا به تست فلوسوئیچ اقدام کرده و در نهایت اگر از خرابی این قطعه مطمئن شد، آن را تعمیر و یا تعویض کند که ما توضیحات کامل در این خصوص را در مقاله نحوه تعمیر و تعویض فلوسوئیچ پکیج قرار داده ایم.

تسست فلوسوئیچ با استفاده از مولتی متر

  • خرابی فلومتر در روشن شدن پکیج بدون باز کردن شیر آب

اگر به جای فلوسوئیچ از فلومتر در پکیج استفاده شده باشد، این قطعه علاوه بر تشخیص جریان آب در پکیج میزان دبی آب را نیز اندازه می گیرد.

در درون فلومتر ساچمه مغناطیسی وجود دارد که وقتی جریان آب گرم در پکیج برقرار می شود، توربین فلومتر به حرکت درآمده و در ادامه آن ساچمه مغناطیسی نیز حرکت می کند. با این حرکت برد پکیج از وجود جریان آب با خبر شده و فرمان روشن شعله را صادر می کند.

اگر یکی از اتفاقات زیر در فلومتر پکیج ایجاد شده باشد، این قطعه معیوب می شود و به اصلاح گیر می کند:

  • رسوب و ذرات معلق در توربین مغناطیسی فلومتر تجمع پیدا کنند.
  • آهنربای توربین فلومتر خراب شود.
  • پروانه توربین فلومتر شکسته باشد.
  • سه سیم فلومتر در مسیر اتصال پاره شده باشند.

اگر مشکل گیر کردن فلومتر پکیج و روشن شدن بی دلیل دستگاه به خاطر تجمع رسوبات در توربین باشد می توان با تعویض قطعه معیوب این مشکل را حل کرد و در نهایت تعویض فلومتر چاره کار است.

  • خرابی فلورگلاتور در روشن شدن پکیج بدون باز کردن شیر آب

فلورگلاتور را در ورودی آب به پکیج نصب می کنند. وقتی جریان آب در پکیج ایجاد می شود، یک فنر در داخل فلورگلاتور بالا می رود و با این عمل سنسور قرمز دستور تشکیل شعله را به برد منتقل می کند.

با این توضیحات مشخص می شود که گیر کردن فنر داخل فلورگلاتور باعث ارسال پیام اشتباه مبنی بر باز بودن شیر آب مصرفی به برد پکیج بوده و در نهایت علت روشن شدن پکیج بدون باز کردن شیر آب می شود. در این صورت تعویض فلورگلاتور با نمونه جدید آن بهترین راهکار برای حل این مشکل است.

  1. خراب بودن یا گیر کردن کلید سلکتوری حالت شوفاژ دستگاه

اگر پکیج شما ایران رادیاتور باشد و با مشکل روشن شدن دستگاه بودن باز کردن شیر آب مواجه هستید، به احتمال زیاد کلید سکلتوری حالت شوفاژ شما به درستی قطع نشده است.

در پکیج های ایران رادیاتور اگر بخواهیم پکیج را برای زمستان راه اندازی کنیم باید کلید شوفاژ دستگاه را روی درجه دلخواه خود تنظیم کنیم و اگر بخواهیم پکیج روی حالت تابستانه به کار خود ادامه دهد باید کلید شوفاژ روی عدد صفر باشد.

اما در اکثر موارد مشاهده شده که کلید سکتوری حالت شوفاژ پکیج ایران رادیاتور خراب شده است، در نتیجه وقتی شما دستگاه را روی حالت تابستانه تنظیم می کنید، این کلید به طور کامل روی عدد صفر قرار نمی گیرد.

در این حالت پکیج همچنان بر روی زمستانه تنظیم شده و بسیار طبیعی است که پکیج بدون باز کردن شیر آب گرم مصرفی روشن شود. این مشکل اغلب را رگلاژ کردن کلید و یا تعویض آن حل می شود.

 تصویر روبروی پکیج ایران رادیاتور و کلید سلکتوری آن

  1. خراب بودن برد پکیچ

آخرین علتی که می توانیم برای روشن شدن بی دلیل پکیج در نظر بگیریم خرابی خود برد کنترل پکیج است. با این توضیح که سنسور آب دستگاه کاملاً سالم می باشد، اما این برد پکیج است که فرمان اشتباه مبنی بر روشن شدن شعله را در دستگاه صادر می کند.

در کلیپ زیر تعمیرکار پکیج آقای اشتیاقی برای شما توضیح خواهد داد که وظیفه برد در پکیج چیست و چگونه می توان سوختن برد پکیج را تشخیص داد.

ما تا این قسمت از متن تمامی دلایلی که می توانستند در روشن شدن بی دلیل پکیج نقش داشته باشند برای شما بررسی کردیم.

با این حال اگر مایلید از زبان تعمیرکار پکیج آقای اشتیاقی با علت روشن شدن پکیج بدون باز کردن شیر آب آشنا شوید، توصیه می کنیم کلیپ زیر را تماشا کنید.

 

کلام آخر

روشن شدن پکیج بون باز کردن شیر آب در ساختمان شاید در ظاهر مشکل اساسی نباشد، اما در حقیقت همین ایراد کوچک می تواند مشکلات زیادی را برای سیستم پکیج ایجاد کند که یکی از ساده ترین آن ها مصرف سوخت بالا در پکیج و استهلاک زودهنگام قطعات اساسی در پکیج است.

به همین دلیل توصیه می کنیم اگر پکیج شما بدون دلیل روشن می شود، حتماً از یک تعمیرکار حرفه ای برای عیب یابی دستگاه و رفع آن کمک بگیرید.

تعمیرکاران پکیج ما در مجموعه تاسیسات 24 ساعته سابقه کاری طولانی مدت در رفع عیب و تعمیر انواع پکیج های ایرانی و خارجی را در کارنامه حرفه ای خود ثبت کرده اند.

این افراد آموزش های تخصصی برای تعمیر مارک های مختلف پکیج از جمله تعمیر پکیج بوتان و تعمیر پکیج ایران رادیاتور را گذرانده اند. علاوه بر این مجموعه تاسیسات 24 ساعته خدمات تعمیرکاران پکیج خود را در کنار سایر خدمات تاسیساتی ضمانت می کند.

پس دیگر نباید نگران کیفیت خدمات دریافتی از این مجموعه باشید و می توانید در صورت نیاز به تخصص تعمیرکاران پکیج تاسیسات 24 ساعته همین الان فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید و یا با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

تعمیرکار تاسیسات 24 ساعته در حال تعمیر پکیج

خلاصه ای از آنچه در این مطلب گفتیم

  • اگر پکیج در حالت زمستانه تنظیم شده باشد، روشن شدن آن بدون باز کردن شیر آب کاملاً طبیعی است و به کارکردن پمپ پکیج مربوط می شود.
  • اصلی ترین دلیل روشن شدن بی دلیل پکیج در خراب شدن و یا گیر کردن فلوسوئیچ یا فلورگلاتور و یا فلومتر است.
  • خرابی برد پکیج نیز می تواند عامل دیگری در روشن شدن بی دلیل پکیج باشد.
  • در پکیج های ایران رادیاتور گیر کردن کلید سلکتوری رادیاتور شوفاژ بر روی حالت زمستانه عامل رایجی در روشن شدن بی دلیل پکیج است.

اگر با وجود توضیحات داده شده باز هم در خصوص روشن شدن پکیج بدون باز کردن شیر آب نیاز به راهنمایی دارید، سوالات خود را در قسمت نظرات این مطلب قرار دهید تا کارشناسان ما به صورت رایگان به آن ها پاسخ دهند.

منابع: منبع 1، منبع 2، منبع 3، منبع 4

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

 

اشتراک گذاری این صفحه