انتخاب نوع سیستم گرمایشی در مواقعی همچون زمان بازسازی ساختمان و یا ساخت ساختمان نوساز می تواند یک موضوع چالش برانگیز باشد. در چنین شرایطی معمولاً تردید بین دو گزینه اتفاق می افتد: رادیاتور یا گرمایش از کف؟

برای اینکه بتوانید بین رادیاتور و گرمایش از کف بهترین آن ها را انتخاب کنید، بهتر است از نحوه عملکرد و ویژگی های هر یک اطلاعات کافی داشته باشید. به همین دلیل ما فیلم زیر را برای شما آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.

دیالوگ فیلم

رادیاتور یک سیستم به نسبت قدیمی است که در بسیاری از ساختمان ها نصب شده و به نوعی با نحوه عملکرد آن آشنایی داریم، اما گرمایش از کف یک سیستم گرمایشی جدیدتر است که نیاز به بررسی بیشتر دارد.

  • مقایسه نحوه پخش گرما در رادیاتور و گرمایش از کف

رادیاتور وسیله ای است که در گوشه ای از سالن ساختمان نصب می شود و جریان هوای گرم از محل نصب رادیاتور اتفاق می افتد. به همین دلیل بسیار مهم است که رادیاتور را در نقاطی از ساختمان که ورود جریان هوای سرد وجود دارد، نصب کنیم. مکان هایی همچون زیر پنجره ها و ورودی ساختمان از جمله این موارد هستند.

عملکرد سیستم گرمایش از کف کمی متفاوت تر از رادیاتور است، به این صورت که کل فضای کف واحد مسکونی به جز سرویس بهداشتی، حمام، محل قرارگیری کمد و کابینت ها توسط جریان هوای یکپارچه و از پایین به سمت بالا گرم می شود.

بنابراین در سیستم گرمایش از کف کل کف واحد مسکونی توسط گرمای یکنواخت گرم می شود، اما در سیستم رادیاتوری گرما و جریان هوا از محل نصب بلوک رادیاتور اتفاق می افتد.

رادیاتور بهتر است یا گرمایش از کف فیلم بررسی 1

  • بررسی نقش متراژ واحد در انتخاب سیستم گرمایش از کف و رادیاتور

اگر واحد مسکونی شما متراژ و مساحت زیادی داشته باشد، دارای اتاق و سالن های بزرگ تری است. در چنین فضایی رادیاتورهای کناری قادر به گرم کردن محیط وسط سالن و اتاق ها نیستند. در نتیجه جریان هوا به خوبی ایجاد نمی شود و فضای وسط اتاق و سالن ها همیشه سرد می مانند.

از طرفی برای نصب تعداد زیاد رادیاتور یک سری محدودیت ها مخصوصاً در مورد طراحی داخلی و زیباسازی محیط وجود دارد، پس نمی توان با اضافه کردن تعداد رادیاتورها سرد بودن فضای داخلی واحدهای بزرگ را رفع کرد.

  • بررسی نقش منطقه جغرافیایی در انتخاب نوع سیستم گرمایشی

گاهی مشاهده شده که کف واحد ساختمان همیشه سرد است. عوامل مختلفی باعث سرد بودن کف ساختمان می شوند، از جمله اینکه منطقه جغرافیایی بنا سردسیر است که همیشه زمستان های خیلی سرد دارد. حتی اینکه واحد ساختمانی در چه طبقه ای قرار گرفته است، می تواند در سرد بودن کف آن تاثیرگذار باشد.

با این توضیح که واحدهای ساختمانی بنا شده در طبقه اول و بالای پارکینگ کف سردتری به نسبت باقی واحدها دارند. در چنین ساختمان هایی چون کف همیشه سرد است، بدن شما نیز گرمای مطلوبی از فضا دریافت نمی کند.

برای چنین واحدهای ساختمانی که همیشه کف بنا سرد است و یا در منطقه جغرافیایی سردسرد قرار گرفته اند، پیشنهاد می کنیم از سیستم گرمایش از کف استفاده شود.

رادیاتور بهتر است یا گرمایش از کف فیلم بررسی 2

  • مقایسه نحوه کارکرد سیستم گرمایش از کف و رادیاتور

روش کار سیستم گرمایش از کف و رادیاتور تا حدودی با هم مشابه است. به این صورت که هر دو سیستم را می توانید به پکیج و یا موتورخانه وصل کنید. پس نتیجه می گیریم که در یک ساختمان 4-5 طبقه محدودیتی در انتخاب نوع سیستم گرمایشی در طبقات مختلف آن نداریم. به بیانی دیگر، ما می توانیم در طبقه اول و آخر که در معرض هوای سردتر قرار دارند، از سیستم گرمایش از کف استفاده کنیم و در طبقات وسطی که از کف و سقف پوشیده هستند رادیاتور نصب نماییم.

برای واحدهای ساختمانی که در طبقه منفی یک بنا می شوند، بهتر است از سیستم رادیاتور استفاده شود. به این دلیل که واحدهای منفی یک از جانب دیوارها عایق هستند و کف آنچنان سردی ندارند، بنابراین به راحتی گرم می شوند. در مقابل اگر در چنین واحد ساختمانی از گرمایش از کف استفاده کنید، به دلیل اینکه واحد سریع گرم می شود، می تواند آزاردهنده باشد.

  • مقایسه بازه دمایی گرمایش از کف و رادیاتور

سیستم گرمایش از کف در دمای 30-35 درجه گرمای مطلوب ایجاد می کند، در حالی که دمای مطلوب سیستم رادیاتور 60-70 درجه است. اما بازه دمایی این دو سیستم را باید از لحاظ طبع افراد نیز بررسی کرد.

با این توضیح که برخی افراد سرمایی هستند، برای چنین افرادی وجود گرما در کف ساختمان و ایجاد حرارت در پای آن ها می تواند دلچسب باشد. اما برای افراد گرمایی این قضیه صدق نمی کند و این گرما می تواند آزاردهنده باشد. در نتیجه برای افراد گرمایی به هیچ عنوان سیستم گرمایش از کف توصیه نمی شود.

  • بررسی سیستم گرمایش از کف و رادیاتور از لحاظ طراحی داخلی

از نظر متخصصین طراحان داخلی سیستم گرمایش از کف برای اجرای آیتم های طراحی داخلی مطلوب تر است، چون در سیستم گرمایش از کف همه چیز در زیر کف پوش بنا جای گرفته اند و هیچ گونه لوله کشی، بلوک و زائده ای در فضای بیرونی قرار نگرفته و در نتیجه طراحان آزادی عمل بیشتری برای قرار دادن دکورها و طرح های خود دارند.

رادیاتور بهتر است یا گرمایش از کف فیلم بررسی 3

  • بررسی سیستم گرمایش از کف و رادیاتور از لحاظ تعمیر و نگهداری

سیستم گرمایش از کف فقط از لوله ها تشکیل شده است و تنها کلکتور سیستم گرمایش از کف ممکن است برای تعویض شیرها نیاز به سرویس و نگهداری داشته باشد. اما در سیستم رادیاتور شیرهای رفت و برگشت هر بلوک رادیاتور نیاز به سرویس و نگهداری دارند و از طرفی هر رادیاتور بعد از 5-6 سال رسوب می گیرد و به اسیدشویی نیاز دارد.

  • بررسی زمان استارت اولیه سیستم گرمایش از کف و رادیاتور

در مواقعی که هوا ناگهان سرد می شود، سیستم رادیاتور پاسخگویی بهتری دارد. به این دلیل که وقتی رادیاتورها را از طریق پکیج و یا موتورخانه روشن می کنید، کمتر از 30 دقیقه رادیاتورها گرم می شوند. اما در سیستم گرمایش از کف نمی توان دما را به یکباره بالا برد و شما تنها مجاز هستید هر 24 ساعت به اندازه 5 درجه دمای سیستم را افزایش دهید.

بنابراین اگر از سیستم گرمایش از کف در ساختمان استفاده می کنید، باید از چند روز قبل پیش بینی هوای سرد را داشته باشید تا سیستم را بر روی حالت گرمایش راه اندازی کنید. طبق استانداردها حداقل 48 ساعت زمان لازم است تا سیستم گرمایش از کف به دمای مطلوب خود برسد.

رادیاتور بهتر است یا گرمایش از کف فیلم بررسی 4

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مقایسه این دو سیستم گرمایشی به مقاله گرمایش از کف بهتر است یا رادیاتور مراجعه کنید.

 

جمع بندی

در این مطلب سیستم گرمایش از کف و رادیاتور را از تمام جوانب آن با هم بررسی کردیم تا بدانیم برای هر واحد ساختمانی کدام یک مناسب است.

برای رسیدن به جمع بندی می توان گفت، اگر واحد ساختمانی شما در منطقه سردسیر از قبیل شهرهای اطراف تهران، اردبیل، تبریز و... قرار گرفته یا متراژ سالن ها و اتاق ها زیاد هستند و همچنین کف ساختمان شما سرد است، ما سیستم گرمایش از کف را به شما پیشنهاد می کنیم. در غیر این صورت سیستم رادیاتوری می تواند نیاز واحد ساختمانی شما به گرمایش را تامین کند.

با این حال توجه داشته باشید که تنها انتخاب مناسب ترین سیستم گرمایشی نمی تواند تضمین کننده آسایش شما در فصول سرد سال باشد، چون علاوه بر این به یک تیم حرفه ای و با تجربه برای اجرای اصولی و استاندارد هر کدام از این سیستم های گرمایشی نیاز دارید.

اجرای سیستم گرمایش از کف و راه اندازی سیستم رادیاتوری از جمله خدمات محبوب ما در گروه تاسیسات 24 ساعته است. متخصصین ما در این مجموعه این توانایی و مهارت را دارند که هر کدام از سیستم های گرمایشی را با بالاترین سطح از کیفیت برای شما طراحی و اجرا کنند.

علاوه بر این ما تمام خدمات تاسیساتی خود، از جمله اجرای سیستم گرمایش از کف و نصب رادیاتور را همراه با گارانتی تضمین کیفیت به شما عرضه می کنیم تا با خاطری آسوده سفارش خود را به ما بسپارید.

رادیاتور بهتر است یا گرمایش از کف فیلم بررسی 5

برای ثبت سفارش کافیست همین الان با شماره های داخل سایت تماس بگیرید و یا فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید.

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

برخی از سوابق کاری مرتبط با سرویس و تعمیر موتورخانه و تجهیزات وابسته

 

نظر آقای محمدزاده در مورد تجربه استفاده از خدمات مجموعه تاسیسات 24 ساعته

 

اشتراک گذاری این صفحه