امروزه یکی از مدرن ترین روش هایی که برای افزایش کیفیت لوله کشی ساختمان، سهولت در اجرا و تعمیرات به کار گرفته می شود، لوله کشی زیر سقفی است.

بنابراین ما سعی کردیم در این مطلب، شما را با مزایا و معایب این روش بیشتر آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

مصاحبه با سازنده بنا درباره انجام پروژه لوله کشی زیر سقفی ساختمان

در این قسمت، جناب مهندس اسماعیلی، کارشناس تاسیساتی مجموعه درباره یکی از پروژه های ساختمانی مجموعه که صفر تا صد اجرای لوله کشی آب و فاضلاب تا مرحله نصبیات آن بر عهده گروه تاسیسات 24 ساعته بوده با سازنده پروژه، جناب آقای مهندس افشاری صحبت کرده اند.

فیلم مزایا و معایب لوله کشی زیر سقفی از زبان سازنده ساختمان 1

این ساختمان دارای 5 طبقه تک واحدی بوده که متراژ و زیر بنای هر واحد 150 متر مربع است. لوله کشی آب این ساختمان بر خلاف دیگر ساختمان ها، کاملاً به صورت زیر سقفی اجرا شده و هیچ تاسیساتی در کف واحد ساختمانی انجام نشده است. برای لوله کشی آب از لوله های 5 لایه و روش کلکتوری و برای لوله کشی فاضلاب از لوله های پوش فیت استفاده شده است. هر واحد مصرف کننده سرویس های بهداشتی، حمام، حمام مستر و آشپزخانه هم به صورت مستقل از همدیگر آبرسانی شده اند و ساختمان آماده سکونت می باشد.

1- آقای مهندس لطفاً خودتان را معرفی کنید.

من محمود افشاری راد مجری و سازنده این پروژه هستم.

2- آقای مهندس از روز اولی که صحبت های اولیه را با شما آغاز کردیم، شما دغدغه ای درباره اجرای تاسیسات این ساختمان داشتید و اصرار داشتید که حتماً تمامی تاسیسات به صورت زیر سقفی اجرا شود. لطفاً توضیح دهید که به عنوان یک سازنده، دغدغه ها و دلایلی که اصرار داشتید که هیچ تاسیساتی در کف ساختمان نباشد و همه آن ها به صورت زیر سقفی انجام شود، چه بودند؟

دغدغه اصلی من، حفاظت از آرامش طبقه زیرین ساختمان بود و این به این علت بود که خود من قبلاً این دردسر را در زمانی که لوله خانه ما ترکیده بود، داشتم. ما همیشه دغدغه همسایه طبقه زیرین را داشتیم و علاوه بر این نمی دانستیم که مسیر عبور لوله ها از کجاست و هیچ نقشه ای هم وجود نداشت. برای همین این دغدغه این را داشتم که کار نسبتاً نویی انجام بدم، با این که تا به حال هم این کار را نکرده بودم.

بنابراین با شما صحبت کردم تا بتوانیم تاسیسات را از زیر سقف عبور دهیم و با مشکلی که در بسیاری از جاها وجود دارد ولی خیلی راحت از کنار آن رد می شوند و به دنبال حل این موضوع نیستند، رو به رو نشویم و بتوانیم پروژه را به جلو هدایت کرده و تاسیسات آن را از زیر سقف رد کنیم.

در ابتدا مشکلات زیادی داشتیم. علاوه بر صرف هزینه های زیاد، نحوه پرس لوله ها و این که دست نصابان باید مرتب در ارتفاع کار می کرد، کار را کمی دشوار می کرد. اما نتیجه کار بسیاری عالی بود و این هم به دلیل است که اگر هر اتفاقی برای لوله ها بیفتد، مثل تکان های ساختمان، نشست، زلزله و یا هر اتفاق دیگری، چون لوله ها در زیر گچ برگ ها و باکس کناف قرار دارند، تقریباً هیچ مشکلی برای آن ها ایجاد نمی شود. در حقیقت در ضریب انبساط های طولی که بر اثر عبور آب سرد و گرم هم به وجود می آید، شما مشکلی نخواهید داشت و اگر لوله ها، تا، قوس و یا کشش پیدا کنند، اندازه های آن در بالا در نظر گرفته شده است.

این کار درباره نشتی هم بسیار مهم است و اگر هم نشتی رخ دهد، فقط در سقف همان واحد است و در صورتی که کسی در آپارتمان یا ساختمان حضور نداشته باشد، آب خروجی روی سیال خروجی چکه خواهد کرد. حتی اگر ترکیدگی هم وجود داشته باشد، در صورت عدم حضور مالکین، آب به کف ریخته شده و از طریق کفشور به فاضلاب هدایت می شود و در حقیقت صدمه چندانی به طبقه زیرین وارد نمی کند.

من فکر می کنم که یکی از بهترین روش ها برای عبور تاسیسات از زیر سقف، همین مورد باشد، چرا که وجود تاسیسات ضروری است، پس چه بهتر که از زیر سقف عبور کند و دشواری کار هم به نتیجه آن می ارزد.

هزینه ها هم تا حدودی افزایش پیدا می کند، چون شما هر جا که خروجی داشته باشید، دو متر اضافه تر مواد مصرفی دارید. ولی نهایتاً این اتفاق می افتد که دیگر در اثر کنده شدن، تکان های ساختمان، لرزش، جا به جایی، نشست، عدم دقت سیمان کار یا سنگ کار یا کاشی کار، بر اثر ضربه زدن، عبور و مروری که بعد از لوله کشی و ماهیچه کشی و رد شدن فرغون انجام می شود، کارگرها و تجهیزاتی که از روی این ها عبور می کنند، همه و همه به لوله ها آسیب می زنند ولی در روش زیر سقفی چنین اتفاقی نمی افتد. درست است که جمع نمودن بساط از روی زمین و بردن آن به سقف مستلزم هزینه بوده، اما این هزینه ارزشمند است.

در حقیقت نفراتی که بعداً از این ساختمان استفاده می کنند، ارزش این کار را خواهند فهمید که مشکلات آنچنانی مثل ساختمان هایی که از کف لوله کشی شده اند، نخواهند داشت.

3- پس تا این جا مواردی که برای شما خیلی مهم بوده و من متوجه شدم این است که شما می خواهید اگر به هر دلیلی سیستم لوله کشی آسیب ببیند، خسارات احتمالی و نشتی ها فقط برای همان واحد باشد، یعنی لوله کشی در سقف همان واحد اجرا شده و هر نشتی که وجود داشته باشد، خسارت به همان واحد می خورد و همسایه پایینی درگیر نمی شود. همچنین در تعمیرات هم به هیچ عنوان همسایه پایینی درگیر قضیه تاسیسات همسایه بالایی نمی شود. حالا از نقطه نظر معماری، زمانی که لوله کشی روی کف اجرا نشد و به جای آن در فضای سقف و فضای کاذبی که دارید، انجام شد چه مزیتی برای شما داشت؟

از نظر معماری هم به دلیل این که تاسیسات یعنی لوله ها از روی همدیگر عبور نکرده اند، چیز خوبی است، چون اگر بخواهید چند لوله را از روی هم عبور دهید، چیزی حدود 8 تا 14، 15 سانت، کف بالاتر می آید و در حقیقت از ارتفاع سقف کاسته می شود. پس یکی از دلایل هم این است که ما بتوانیم سقف مرتفع داشته باشیم و الان سقف ما بابل دک بوده و به غیر از خیز مثبتی که ما به آن داده ایم و در حقیقت در مرکز قوس ما، سنگ ها با حجم ملات کمی نشسته اند ولی ما در کناره ها فقط جبران قوس داریم و در حقیقت تاسیساتی نداریم که بخواهیم از زیر، کف را بالا بیاوریم و سقف هم مرتفع است. یعنی در مرکز، سقف مرتفعی داریم و اکثراً در حاشیه ها هم باکس زده می شود. حالا ما باکس را کمی وسیع تر کرده ایم تا بتوانیم به صورت خطی و با چیدمان درست، این ها را عبور دهیم.

فیلم مزایا و معایب لوله کشی زیر سقفی از زبان سازنده ساختمان 2

همان طور که می بینید به صورت کاملاً منظم و مرتب از روی ساپورت ها عبور کرده است. یعنی شما می توانید اگر لوله ای بر اثر مواردی مثل تولید اشتباه لوله یا نازک شدن، نشتی و چکه کوچکی کند، مسیر را پیدا کنید و شیر را از شیر مخصوص خود آن که در کلکتور تعبیه شده ببندید. توجه کنید که فقط همان یک شیر بسته می شود. بنابراین زمانی که نشتی یا خرابی رخ دهد، شیر اصلی بسته می شود و در ناحیه ای که نشتی وجود دارد، یک تکه از کناف بریده شده و تعمیرات و اصلاحات لازم انجام می شود.

به شما پیشنهاد می کنیم که مطالعه مطلب مزایا و معایب لوله کشی آب و فاضلاب زیر سقفی را از دست ندهید تا اطلاعاتتان در این زمینه تکمیل شود.

4- پس تا اینجا شما هزینه مازادی برای اجرای بست و هزینه اجرایی بالاتری برای اجرای زیر سقف انجام داده اید، اما در نقطه مقابل یک ارتفاع حداقل 7، 8 یا 10 سانت را به دست آوردید و ملکتان ارتفاع بالاتری دارد. فکر می کنم هزینه ای که شما در سقف انجام دادید با هزینه ای که می خواستید برای پر کردن، ملات و آن 6 سانتی که می خواهید پر کنید، می توان گفت با آن هزینه ها شاید کمی تفاوت داشته باشد.

آن هزینه ها هم دلیل دارد. در کار باید حتماً ایمنی رعایت شود. شما حتماً خودرو دارید. در خودرو وسیله ای به نام ایربگ وجود دارد که شما چیزی نزدیک به 1 درصد قیمت ماشینتان را برای آن صرف کرده اید. مثلاً اگر ماشین شما 300 میلیون تومان است، اگر درست بگویم، شما 6 درصد این هزینه را یعنی 6 میلیون تومان برای یک ایربگ و برای دو ایربگ، 12 میلیون می پردازید. این ایربگ بر روی ماشین شما نصب شده و شما به راحتی این پول را در مجموع می پردازید و در جاده هم که می روید خیالتان راحت است و این هزینه هم که در مقطعی پرداخت کرده اید، اصلاً به نظرتان نمی آید و مطمئن هستید که این ایربگ در مواقع حادثه کمکتان می کند. شاید شما این ماشین را 20 سال سوار شوید و هیچ وقت هم این ایربگ عمل نکند، ولی شما پول آن را پرداخت کرده اید و خیالتان راحت است و ماشین هم به سمت اوراق شدن پیش می رود. این جا می توان مقایسه کرد چون این دو چیزی شبیه همدیگر هستند. این هزینه اضافه ای که شما پرداخت کرده اید را شاید مصرف کننده به شما پرداخت نکند، چون این خانه را با خانه بغلی مقایسه می کند، اما واقعاً این موضوع وجود دارد که شما برند معتبرتری هستید.

شمایی که می توانید لوله کشی سقفی را انجام دهید، هزینه بیشتری دریافت می کنید، اما شما مهم تر از کسی هستید که این کار را بلد نیست و این کار، کار خاصی است که در حقیقت هزینه بیشتری دارد، اما از آن طرف شما اطمینان خاطری به مصرف کننده ساختمان می دهید که خیالتان از این موضوع راحت باشد که این جا بر خلاف ساختمان های دیگر، هیچ اتفاق خاص و بدی نخواهد افتاد.

5- اگر بخواهیم از نظر تاییدیه مهندس ناظر، لوله کشی سقف را با لوله کشی کف مقایسه کنیم، لطفاً از آن نظر هم اشاره کنید که نحوه اتصالات و قرارگیری آن ها به چه صورت بوده است؟

تمام اتصالات در این سیستم تاسیسات در سقف بوده و مهندس ناظر تاسیسات و در حقیقت قانون نظام مهندسی، به طور کل اجازه دفن اتصالات در بیتن و هر نوع فیلری را نمی دهد. این ها که از ارتفاع رد شده اند. حالا برفرض هم که شما این کار را هم انجام دادید، یعنی دفنی کردید و همه این ها به زیر سنگ و لای ملات و بتن رفتند. کوچک ترین نفوذ آب، آن اتصالات را می پوساند، حتی اگر پوشش کروم شده باشد یا از جنس استنلس استیل 316 هم باشد در واحد زمان خورندگی خواهد داشت، پس این از همین جا رد است. فرقی نمی کند به هر حال اتصالات هم از انواع و اقسام فلزات است. حالا یکی در زمان کمتر و یکی در زمان بیشتر، اما بالاخره در مقابل رطوبت، از خود خاصیت اینورژن نشان می دهند و خورندگی رخ داده و از بین می روند و نشت سیال رخ می دهد.

اما در ارتفاع شاهد این اتفاق نخواهیم بود. حتی اگر تبخیری هم وجود داشته باشد به صورت قطرات خواهد بود که البته اصلاً هم چنین چیزی نیست، چون اگر نشتی داشته باشید، چون دیده می شود، می توانید سریعاً در همان جا برای آن اقدام کنید. ولی اگر بخواهد از زیر عبور کند، اصلاً دیده نمی شود. زمانی که مهندس ناظر ما آمدند و دیدند، سریعاً تاییده اش را صادر کردند. البته ابتدا با ما طی کردند که نباید تاسیسات از کف عبور کند و وقتی ما گفتیم که عبور نمی دهیم، خیال ایشان را راحت شد و همان طور که خود شما هم حضور داشتید، دیدید که از این که چنین کاری در این جا انجام می شود، بسیار خوشحال بودند.

جهت آشنایی با نحوه اجرای لوله کشی آب سرد و گرم زیر سقفی و همچنین اجرای لوله کشی فاضلاب زیر سقفی کافیست از طریق لینک آن ها اقدام نمایید و این مطالب کاربردی را مطالعه کنید.

6- آقای مهندس به عنوان یک سازنده، به نظر شما لوله کشی کف و لوله کشی زیر سقفی چه تاثیری در طول عمر سازه ساختمانی یا تاسیسات دارد؟

خدمت شما عرض کنم که وقتی المانی در جلوی چشم شما است و اطمینان دارید که هیچ خورندگی در آن بالا وجود ندارد و نهایتاً در صورت نشتی، شما می توانید حتی قسمتی از سقف را بکنید و آن را ببینید، اما معمولاً شما به علت سرسام آور بودن هزینه های کندن کف، سنگ، سرامیک، پارکت و یا هر چیز دیگری کار بازرسی انجام نمی دهید. ولی اگر شما مثلاً 50 سانتی متر از این کناف را بکنید، از همین جا که نگاه کنید و یا با دوربین موبایل، فیلم بگیرید، مطمئن هستید که این سالم است.

این لوله کشی زیر سقفی به جز در شرکت ها، کمتر سابقه دارد که در منازل از آن استفاده کنند، اما با یک حساب سرانگشتی و برآورد ساده، فکر می کنم این روش، چیزی در حدود 20 تا 30 برابر طول عمر تاسیسات را افزایش می دهد. حالا باز هم این یک تخمین است و شاید اصلاً قابل مقایسه نباشد، چون شما مطمئن هستید که در اثر زمین لرزه یا همین سنگ هایی که در زیر آن ها بتن و ملات بوده و شما لوله ها را درون آن قرار داده ای، زمانی که زمین سرد و گرم می شود، ما بر اثر گرما و سرما، ازدیاد و کاهش طول خواهیم داشت. وقتی ازدیاد طول رخ می دهد، لوله هم از آن زیر کشیده می شود. حالا کاهش پیدا کرده و می خواهد برگرد، ولی دیگر نمی تواند چون لای درزها از جرم پر شده و خود این یک معضل است.

اگر شما آسفالت خیابان را هم نگاه کنید، در وسط های آن ترک های بزرگی وجود دارد که مربوط به همین سرد و گرم شدن آسفالت است. یعنی وقتی آسفالت سرد می شود از هم جدا شده و وقتی گرم می شود به طول آن اضافه می شود و بر اثر عبور خودروها روی آن چروک می افتد. این جا از آن دور نیست، چون باز هم مصالح وجود دارد و طول زیادی دارد. حتی اگر به اندازه طول خودش، مثلاً سه متر هم که باش، باز هم بر اثر سرما و گرما، ضریب انبساط و انقباض طولی دارند. پس این مشکل در زمان عبور تاسیسات از کف وجود دارد، ولی همه این ها در سقف جبران شده است. یعنی شما همین الان که این لوله ها را می گیرید، می توانید آن را سه سانت دیگر هم بکشید چون آزاد است. حالا اگر بخواهد گرم یا سرد شود، در همان جا جبران شده و هیچ مشکلی را ایجاد نمی کند. در واقع روی ساپورت ها یعنی تیرک ها قرار گرفته و بست های بسیار منظم و قابل حرکتی روی آن خورده است و مشکلی وجود ندارد.

7- تا اینجا صحبتمان درباره مزایا و خوبی های اجرای زیر سقفی صحبت کردیم. حالا به عنوان سازنده ای که تجربه ساخت و ساز مختلف داشته اید و  قبلاً تاسیساتتان را در کف اجرا می کردید، در این پروژه که کل اجرا به زیر سقفی انتقال پیدا کرد، به نظر شما چه سختی ها و معایبی دارد که برای شما در اجرای کار سخت باشد؟

یکی عدم وجود پیمانکاران متعدد است. یعنی پیمانکاران، خیلی کم این کار را انجام می دهند و یا اگر هم انجام دهند، تازه می خواهند تجربه کنند و متاسفانه این چیز خوبی نیست.

یکی دیگر این است که انتخاب پیمانکار سخت است. البته شما واقعاً شرکت با سابقه ای هستید و خداروشکر ما از کار شما راضی هستیم و جاهای دیگر هم شما را معرفی می کنیم.

خدمت شما عرض کنم که معایب این موضوع فقط سهل انگاری در نصب تجهیزات یا کمدها، تاسیساتی مثل دوش ها که در حمام نصب می شوند، آینه و چراغ دیواری است که آن هم با کمی هزینه اضافی مرتفع می شود.

البته این را هم عرض کنم که علاوه بر تاسیسات، تمام تجهیزات الکتریکی بنده نیز از سقف عبور کرده که این هم یک حسن است.

در حقیقت همین اشکالی که عرض می کنم در تاسیسات الکتریکی هم می تواند وجود داشته باشد و آن هم ایجاد سوراخ توسط نصابان برای اکسسوری ساختمان و تجهیزات جانبی مثل کابینت و کمد با هزینه اندک و خرید نبشی برای هر لوله یا خروجی است که از سقف به پایین می آید. در واقع بر روی یک نبشی که تیزی آن به سمت بیرون باشد، یک نبشی دیگر قرار داده شده و با سیم بسته می شود و همه این ها داخل گچ، کاشی کاری ها یا سرامیک کاری ها قرار می گیرند.

حالا اگر شما به نصاب نگویید که داخل این جا لوله قرار دارد، زمانی که دریل می زند و به مته می رسد، چون مته آن الماسی است با رسیدن به نبشی به علت داشتن سر شیب، نبشی آن را به کنار لوله هدایت می کند. فقط این دو متر نبشی، بر اساس تعداد خروجی هایی که پایین آمده، کمی هزینه بر است و الا شاید اصلاً آن را یک مشکل دانست چون با هزینه حل شده است.

8- آقای مهندس آیا شما از نظر معماری هم محدودیتی برای این که لوله ها در سقف باشد، داشتید یا خیر؟

به یک شکلی می توان گفت راحت تر بوده است، چون شما وقتی نبشی را از کف می برید، لازمه اش این است که یک گوشه هایی در لوله های خود بندازید، ولی در سقف این محدودیت را ندارید، البته به شرطی که حتماً تغییراتی در باکس خود داشته باشید. حتماً به موانع کولر هم برای خروجی های هواده های داکت اسپیلت برخورد خواهید کرد که می توان آن ها را هم مدیریت کرد. یعنی به این صورت نیست که لاینحل باشد و باز هم ارزشش بیشتر است و اگر هر دو را در کفه ترازو بگذارید، کفه لوله کشی زیر سقفی سنگین تر است و من مجدد همین کار را انجام خواهم داد.

پس به عنوان جمع بندی از صحبت هایی که با مهندس افشاری داشتیم، می توان گفت که اجرای لوله کشی زیر سقفی، یک ارتفاع مناسب 10 سانتی متری در اختیار سازنده قرار می دهد. مواردی مثل تعمیرات احتمالی، طول عمر بالای سیستم و این که در اجرای تاسیسات، آزادی عمل نسبتاً بهتری حتی به نسبت کف خواهیم داشت، جز مزیت های آن است.

ما هیچ اتصال دفنی نداریم و نخواهیم داشت و کلیه انشعابات به صورت زیر سقفی اجرا می شود. تنها اتصالی که در دیوار داریم، اتصال زانویی است که شیرآلات به آن وصل می شود. ما می توانیم اصطلاحاً کل لوله کشی را در زیرسقف و دور باندی که اکثر ساختمان ها و واحدها در نظر می گیرند، گم کنیم و هیچ مشکل یا محدودیتی هم در معماری نخواهیم داشت.

آنچه خواندید همه صحبت های ما با جناب آقای مهندس افشاری درباره تجربه اجرای لوله کشی زیر سقفی و رضایت ایشان از کار همکاران ما در این مجموعه بود. شما در کلیپ زیر می توانید مصاحبه ما با ایشان را به طور کامل تماشا نمایید.

جمع بندی

همان طور که از زبان جناب آقای مهندس افشاری شنیدیم، لوله کشی زیر سقفی به نسبت لوله کشی از کف، مزایای زیادی دارد و مثل لوله کشی از کف، همسایه طبقه پایینی را درگیر تاسیسات و تعمیرات شما نمی کند و از همین طریق در هزینه های شما صرفه جویی می کند.

در همین راستا گروه تاسیسات 24 ساعته با کمک نیروهای خبره و کاربلد خود در هفت روز هفته و بدون تعطیلی، آماده ارئه خدمات تاسیساتی از جمله لوله کشی زیر سقفی به شما مشتریان عزیز است.

فیلم مزایا و معایب لوله کشی زیر سقفی از زبان سازنده ساختمان 3

شما با سپردن پروژه های بزرگی مثل لوله کشی ساختمان به این مجموعه، علاوه بر بهره مندی از مشاوره و بازدید رایگان می توانید از گارانتی تضمین کیفیت خدمات ما هم برخوردار شوید. همه موارد ذکر شده در کنار سوابق کاری متعدد و رضایت مشتریان سابق ما، خود گواهی بر کیفیت بالای خدمات ما و مهارت مجریانمان است.

پس اگر به خدمات لوله کشی ساختمان نیاز دارید، همین الان سفارش خود را با پر کردن فرم درخواست سرویسکار متخصص و یا برقراری ارتباط با شماره تلفن های موجود در صفحه تماس با ما ثبت کنید تا در سریع ترین زمان ممکن، همکاران فنی ما بدون دریافت هزینه رفت و آمد، در محل پروژه شما حاضر شوند و نیاز تاسیساتی ساختمانتان را برطرف نمایند.

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

نظر آقای محمدزاده در مورد تجربه استفاده از خدمات مجموعه تاسیسات 24 ساعته

 

اشتراک گذاری این صفحه