با توجه به تاثیری که شیرآلات در زیباسازی طراحی و دکوراسیون داخلی ساختمان ها دارند، امروزه شاهد استفاده روز افزون از انواع شیرآلات توکار به جای شیرآلات معمولی در ساختمان های مسکونی هستیم.

به همین دلیل ما تصمیم داریم تا در این مطلب شما را با نحوه نصب شیر دوش توکار حمام آشنا کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

دیالوگ فیلم

برای شروع نصب شیر دوش توکار ابتدا به اندازه گیری اولیه به منظور جایگذاری شیر سرد و گرم آب نیاز داریم. شیر سرد و گرم آب غالباً در قسمت پایین دوش توکار حمام نصب می شوند. چون در برخی مارک های شیر توکار مشاهده شده که دایورتور و شیر سرد و گرم در داخل یک باکس قرار گرفته اند. به این صورت که شیر سرد و گرم در قسمت بالا و دایورتور به شکل دکمه ای یا اهرمی در قسمت پایین باکس جای گرفته اند.

ارتفاع شیر سرد و گرم از کف حمام تا خط کمر فرد است، اما به طور استاندارد ارتفاع 100-115 سانتی متری از کف تمام نشده حمام را برای نصب شیر سرد و گرم توکار دوش در نظر می گیرند. فاصله بین دایورتور و شیر سرد و گرم آب دوش حمام توکار بسته به سلیقه افراد می تواند کم یا زیاد شود. ما در این پروژه شیر آب سرد و گرم را در ارتفاع 100- 110 سانتی متری از کف قرار می دهیم و سپس دایورتور را به درخواست مشتری در فاصله 30 سانتی متری بالاتر از شیر سرد و گرم نصب می کنیم.

دوش تلفنی را در فاصله 30 سانتی متری از دایورتور قرار می دهیم که البته دایورتور را می توان بالاتر و پایین تر از دوش تلفن و در یک خط عرضی قرار داد. اما در این پروژه مشتری از ما خواسته است که دوش تلفنی همتراز با دایورتور نصب شود تا نگه دارنده پایه دوش بر روی خروجی دوش تلفنی قرار بگیرد.

بر اساس نظر مشتری در این پروژه پر کن وان حمام دوش توکار در ارتفاع 80 متری از کف تمام نشده حمام نصب می شود که در انتهای کار و بعد از اتمام کف سازی بر روی ارتفاع 70 سانتی متری قرار می گیرد.

دوش اصلی حمام در ارتفاع 80 سانتی متری از دایورتور نصب می شود که در ارتفاع 220 سانتی متری از کف تمام نشده حمام است و بعد از اتمام کف سازی فاصله دوش تا کف 2 متر می شود. البته بعد از نصب سردوش ارتفاع نهایی دوش اصلی حمام از کف تمام شده حدود 190 سانتی متر خواهد شد تا تمام افراد با رنج قدی متفاوت بتوانند به راحتی از دوش استفاده کنند.

فیلم نحوه نصب شیر دوش توکار 1

حال که با اندازه گیری های استاندارد محل قرارگیری اجزای مختلف دوش توکار حمام آشنا شدید، در ادامه با ما همراه باشید تا مراحل نصب شیر دوش حمام توکار را برای شما توضیح دهیم:

  1. اتصالات مربوط به شیرهای دوش توکار را با نوار تفلون می پوشانیم و سپس به شیر وصل می کنیم.
  2. بر اساس اندازه های تعین شده لوله و اتصالات دوش توکار را قبل از نصب شیر دوش در مکان اصلی و طبق نقشه به شیرها وصل می کنیم. برای این منظور به میزان اندازه های مشخص شده لوله پنج لایه را با کمک قیچی برش داده و بعد از کالیبره کردن سر لوله اتصال را به آن وصل می کنیم و در نهایت لوله را به محل خروجی و ورودی شیرها اتصال می دهیم.
  3. محل اتصالات را با استفاده از پرس لوله به خوبی پرس می کنیم، اما پیش از آن از یک راستا و تراز بودن لوله کشی و اتصالات مطمئن می شویم.

فیلم نحوه نصب شیر دوش توکار 2

  1. با توجه به فواصل شیر توکار از کف و دیوار و اندازه های تخمین زده، محل نصب شیر توکار را بر روی دیوار حمام مشخص می کنیم.
  2. حال با استفاده از لوله پنج لایه اتصال لوله آب گرم به دوش توکار را انجام می دهیم. برای اتصال لوله پنج لایه به دوش حمام حتماً اتصالات را به مایع نرم کننده آغشته کرده و سپس اتصالات را وصل می کنیم.
  3. جهت جانمایی نهایی شیر دوش توکار کنده کاری های مورد نیاز را بر روی دیوار انجام می دهیم تا دوش به طور کامل در دل دیوار قرار بگیرد.
  4. بعد از اینکه سیستم دوش توکار به صورت دقیق بر روی دیوار قرار گرفت، اتصال لوله آب سرد به شیر را نیز انجام می دهیم.
  5. محل اتصال لوله آب گرم و سرد به شیر دوش توکار حمام را با کمک پرس لوله به خوبی پرس می کنیم.
  6. اکنون با استفاده از بست کمربندی یا سیم، لوله ها و شیرهای توکار حمام را به دیوار محکم می کنیم.
  7. در نهایت درپوش های دوش تلفنی، دوش اصلی و شیر پایینی دوش را در جای خود قرار می دهیم تا بعد از اتمام کف سازی و کاشی کاری بدنه بیرونی شیر دوش توکار را نصب کنیم.
  8. توجه داشته باشید حتماً در پایان کار از تراز بودن افقی و عمودی شیر دوش توکار مطمئن شده و در صورت نیاز با جایجایی آن را تراز کنید.

برای تکمیل توضیحات داده شده پیشنهاد می کنیم مطالعه مطلب نحوه نصب شیرآلات توکار ساختمان را از دست ندهید.

فیلم نحوه نصب شیر دوش توکار 3

جمع بندی

در این مطلب روش نصب شیر دوش توکار حمام را از صفر تا صد برای شما توضیح دادیم. با توجه به اینکه برندهای مختلف شیر دوش توکار طراحی مختص به خود را داشته و از طرفی اندازه گیری های قبل از نصب باید بسیار دقیق انجام شود، پیشنهاد می کنیم اگر تخصص این کار را ندارید، حتماً از یک مجری لوله کش با مهارت در نصب شیرآلات توکار کمک بگیرید.

نصب شیرآلات ساختمان از جمله انواع شیر توکار حمام، روشویی، آفتابه ای و ظرفشویی از جمله خدمات ما در گروه تاسیسات 24 ساعته است که با همراهی جمعی از متخصصین تاسیساتی ساختمان و با ارائه گارانتی تضمین کیفیت خدمات برای شما انجام می شود.

بنابراین اگر برای نصب شیر توکار ساختمان خود به مهارت یک متخصص نیاز دارید، کافیست برای ثبت سفارش همین الان با شماره های داخل سایت تماس بگیرید یا فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید.

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

اشتراک گذاری این صفحه