خرابی پرشر سوئیچ آب در پکیج ایران رادیاتور مشکل رایجی است که اگر تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید به شما خواهیم گفت که به چه روش باید پرشر سوئیچ آب پکیج ایران رادیاتور را تست و تعویض کنید.

به این صورت که ابتدا با نحوه عمکلرد این قطعه در پکیج ایران رادیاتور آشنا می شویم و پس از آن محل نصب پرشر سوئیچ آب در پکیج ایران رادیاتور را بیان می کنیم. در ادامه علت خرابی و علائم از کار افتادن پرشر سوئیچ آب را با هم بررسی می کنیم و در نهایت روش تست و تعویض این قطعه را برای شما توضیح می دهیم.

 

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

پرشر سوئچ آب پکیج ایران رادیاتور چیست و چه وظیفه ای دارد؟

در ساختمان پکیج ایران رادیاتور از سنسورها یا حسگرهای متنوعی استفاده شده که یکی از مهمترین آن ها کلید وابسته به فشار یا پرشر سوئیچ آب است. تمام این حسگرها وظیفه دارند که از کارکرد صحیح پکیج مطمئن شوند. کلید حداقل فشار یا پرشر سوئیچ آب از یک مدخل ورودی آب و دو اتصال برق ساخته شده که وظیفه آن کنترل فشار حداقل آب در گرمایش پکیج است.

فشار حداکثر پکیج ایران رادیاتور و دیگر پکیج ها با کمک شیر اطمینان انجام می شود، به این صورت که اگر فشار بار دستگاه به بیش از 3 بار برسد، شیر اطمینان فعال شده و با خروج آب از مدار به کاهش فشار کمک می کند.

اما پرشر سوئیچ آب در پکیج دیواری ایران رادیاتور میزان فشار آب مدار گرمایش را قبل از روشن شدن پکیج اندازه می گیرد و چنانچه فشار بار کمتر از 6/0 بار باشد، به برد گزارش داده و از این طریق مانع از روشن شدن پکیج می شود.

اهمیت پرشر سوئیچ آب در پکیج های دیواری از این بابت است که اگر این قطعه خراب شده و نتواند کمبود آب در مدار را تشخیص داده و به برد گزارش ندهد، پکیج در حالت کم آبی مشغول به کار می شود. در این شرایط به دیگر قطعات پکیج از جمله مبدل دستگاه خسارت های سنگینی وارد می شود.

برای اینکه میزان آسیب کار کردن پکیج بدون فشار مناسب آب را بتوانید درک کنید، کافیست یک کتری را در نظر بگیرید که بدون آب روی حرارت گاز گذاشته می شود، در این حالت مطمئناً کتری بر اثر بی آبی داغ کرده و حتی احتمالاً سوراخ هم می شود.

پس اگر پکیج ایران رادیاتور نیز به دلیل خرابی پرشر سوئیچ بدون آب یا حتی با فشار کم آب مشغول به کار شود، احتمال سوراخ شدن مبدل پکیج و آسیب های بعد از آن زیاد دور از ذهن نیست.

بنابراین وظیفه اصلی کلید حداقل فشار یا همان پرشر سوئیچ آب در پکیج دیواری ایران رادیاتور این است که فشار بار داخل سیستم را دائم اندازه بگیرد تا در صورت افت فشار به 6/0 بار مانع از روشن شدن پکیج شود.

پرشر سوئیچ آب پکیج ایران رادیاتور

طریقه عمل کردن پرشر سوئیچ آب در پکیج ایران رادیاتور به این صورت است که این قطعه دو عدد اتصال برق دارد که در حالت عادی این دو اتصال در حالت NO یا نرمال باز قرار می گیرد.

در این شرایط اگر دو پایه اتصال پرشر سوئیچ آب پکیج را با اهم متر به یکدیگر وصل کنید و اهم متر را بر روی وضعیت بیزر یا بوق تنظیم کنید، نباید هیچ صدایی از اهم متر بشنوید.

حال اگر فشار آب داخل مدار گرمایش پکیج را به بیش از 6/0 بار برسانیم و دو پایه پرشر سوئیچ آب را با حالت بیزر اهم متر تست کنیم، فشار آب باعث وارد شدن فشار به دیافراگم پرشر سوئیچ آب شده و دو پایه آن به هم اتصال پیدا می کنند، یعنی به شکل NC یا نرمال بسته قرار می گیرند.

با بسته شدن پایه ها به یکدیگر گزارش وجود جریان آب در مدار گرمایش پکیج به برد صادر می شود و دستگاه می تواند به مراحل بعدی کار خود وارد شود.

 

محل نصب پرشر سوئیچ آب ایران رادیاتور

پرشر سوئیچ آب در پکیج ایران رادیاتور باید در بخشی از مدار گرمایش قرار بگیرد، زیرا باید میزان فشار بین مدار گرمایش و رادیاتورهای شوفاژ را چک کند.

به همین دلیل محل نصب پرشر سوییچ آب یا در زیر پمپ پکیج و یا بر روی بلوک برنجی چپ پکیج است. این تفاوت در محل نصب پرشر سوییچ آب به دلیل تفاوت در مدل های مختلف پکیج است.

تصویر محل نصب پرشر سوئیچ آب پکیج ایران رادیاتور

علت خرابی پرشر سوئیچ آب پکیج ایران رادیاتور

مهمترین دلیل خراب شدن پرشر سوئیچ آب در پکیج ایران رادیاتور این است که دستگاه رسوب گرفته است. در این حالت حجم زیاد رسوبات جمع شده در پکیج بر روی حساسیت پرشر سوئیچ نیز تاثیر می گذارند و مانع از عملکرد صحیح این قطعه در سنجش میزان فشار آب می شوند.

پس با این تفاسیر بهتر است قبل از تعویض پرشر سوئیچ آب معیوب به اسیدشویی پکیج ایران رادیاتور اقدام شود تا دوباره ظرف مدت کوتاهی پرشر سوئیچ بر اثر رسوبات دستگاه خراب نشده و دوباره کاری نشود.

هر چند اقدام به موقع برای سرویس پکیج ایران رادیاتور حتی می تواند مانع از خراب شدن پرشر سوئیچ آب دستگاه شود، چون در طی سرویس دوره ای، پکیج مورد بازدید قرار می گیرد و اگر نیاز به اسیدشویی داشته باشد توسط سرویسکار پکیج انجام می شود.

با این حال اگر مایلید به صورت تصویری با نحوه اسیدشویی مبدل های اولیه و ثانویه پکیج دیواری آشنا شوید، بهتر است کلیپ زیر را تماشا کنید.

 

علائم خرابی پرشر سوئیچ آب در پکیج ایران رادیاتور

از بین کدهای خطای پکیج ایران رادیاتور ارور 40 70 در مدل آنالوگ این وسیله و ارور E1 در مدل دیجیتال پکیج ایران رادیاتور به مفهوم کمبود فشار آب در مدار گرمایش است. در این حالت اگر مانومتر پکیج سالم باشد، عقربه آن زیر یک بار را نشان داده و پکیج قادر به روشن شدن نخواهد بود.

چنانچه پکیج ایران رادیاتور روشن باشد و پرشر سوئیچ آب خراب شود، پکیج با تغییر وضعیت هیچ عکس العملی نشان نمی دهد و در مرحله قبلی باقی می ماند. در این حالت اصطلاحاً با باز شدن پرشر سوئیچ آب پکیج ایران رادیاتور روبرو هستیم که اتصال دو پایه آن برقرار نیست تا برد فرمان روشن شدن پکیج را بدهد.

برای بررسی دیگر کدهای خطای پکیج ایران رادیاتور و نحوه رفع آن ها روی لینک مقاله مربوطه بزنید.

 

نحوه تست پرشر سوئیچ آب پکیج ایران رادیاتور

وقتی با علائمی که در قسمت فوق گفتیم روبرو شدید باید به سلامت پرشر سوئیچ آب پکیج ایران رادیاتور شک کنید. پس لازم است به منظور اطمینان از سالم یا معیوب بودن پرشر سوئیچ آب آن را تست کنید.

روش تست پرشر سوئیچ آب در پکیج ایران رادیاتور بسیار ساده بوده و به چند روش قابل انجام است:

  • تست پرشر سوئیچ آب پکیج ایران رادیاتور در زمان روشن بودن پکیچ

در زمان روشن بودن پکیج ایران رادیاتور سیم های پرشر سوئیچ آب را از دستگاه قطع کنید. در این مرحله اگر پرشر سالم باشد، با قطع شدن سیم های آن پکیج خاموش می شود.

  • تست پرشر سوئیچ آب پکیج ایران رادیاتور در زمان خاموش بودن پکیچ

حال اگر پکیج شما به دلیل خرابی پرشر سوئیچ روشن نمی شود، می توانید یکی از شیرهای گرم را باز کرده و سیم های پرشر سوئیچ را اتصال کوتاه یا جامپر کنید. اگر با این اقدام مشعل پکیج ایران رادیاتور شما روشن شد، پس به این معنی است که پرشر خراب شده و باید تعویض شود.

  • تست پرشر سوئیچ آب پکیج ایران رادیاتور با کمک اهم متر

البته روش تست پرشر سوئیچ آب در پکیج ایران رادیاتور تنها به این دو موردی که گفتیم ختم نمی شود و شما می توانید با یک روش مطمئن تر از پرشر سوئیچ آب دستگاه را به صورت زیر چک کنید:

  1. با کمک شیر پرکن فشار پکیج را به 1 بار برسانید.
  2. دو پرآب مولتی متر را بر روی دو کنتاکت پرشر سوئیچ آب وصل کنید و مولتی متر را بر روی حالت بیزر قرار دهید.
  3. اگر دو کنتاکنت به هم وصل باشند، از مولتی متر صدای بوق ممتد شنیده می شود که نشان دهنده سالم بودن پرشر سوئیچ آب پکیج ایران رادیاتور است.
  4. در صورتی که مولتی متر بوق نزد، پس پرشر سوئیچ آب خراب است و باید تعویض شود.

البته توجه داشته باشید که پیش از اقدام به تست پرشر سوئیچ آب در این روش حتماً از سلامت مانومتر پکیج مطمئن شوید. چون احتمال دارد که مانومتر خراب بوده و فشار صحیح را به ما نشان ندهد.

برای این منظور می توانید پیش از اقدام به تست توسط مولتی متر، یکی از شیرهای مصرفی و یا شیر پرکن پکیج را باز کرده و حرکت عقربه مانومتر را با چشم تست کنید.

تست پرشر سوئیچ آب پکیج ایران رادیاتور با استفاده از مولتی متر

نحوه تعویض پرشر سوئیچ آب پکیج ایران رادیاتور

در صورتی که با علائم هشدار کمبود آب در مدار پکیج ایران رادیاتور مواجه شدید و بعد از تست پرشر سوئیچ متوجه خراب شدن این قطعه شدید باید برای تعویض آن اقدام کنید، چرا که پرشر سوئیچ آب پکیج به صورت یکپارچه طراحی شده و بنابراین امکان تعمیر ندارد.

پرشر سوئیچ های آب پکیج ایران رادیاتور در دو مدل کلی رزوه ای و اورینگی فشاری است و به سادگی هر چه تمام تعویض می شود. از طرفی پرشر سوئیچ آب پکیج ایران رادیاتور از لحاظ تعداد کنتاکنت ها در دو مدل دو پایه و سه پایه موجود است.

اگر پرشر سوئیچ آب دو کنتاکنت یا دو سیمه باشد، فرقی نمی کند که کدام سیم را به کدام پایه اتصال دهید، اما در مدل سه کنتاکنت یا سه سیم محل اتصال سیم ها بسیار مهم است، به همین دلیل کنتاکنت های پرشر سوئیچ آب سه سیمه را با علائم COM، NO و NC بر روی پرشر مشخص می کنند.

در این مدل باید دو سیم برق پرشر سوئیچ آب را به دو پایه COM و NO وصل کنیم و پایه NC را نادید می گیریم. اگر مدل پرشر سوئیچ آب پکیج به صورت اورینگی باشد، با فشار خار باز و بسته می شود و چنانچه مدل رزوه ای باشد با پیچاندن پرشر سوئیچ در محل نصب خود بسته می شود.

پس برای تعویض پرشر سوئیچ ابتدا برق پکیج را قطع می کنیم. سپس محل نصب پرشر سوئیچ را بر روی دستگاه پیدا می کنیم. همانطور که گفتیم پرشر سوئیچ را بر روی کلکتور رفت و یا برگشت گرمایش و یا هوزینگ پمپ پکیج نصب می کنند تا میزان فشار آب مدار گرمایش را چک کند.

بنابراین برای پیدا کردن محل نصب پرشر سوئیچ آب باید یکی از این نقاط را در داخل پکیج ایران رادیاتور بررسی کنید. پس از یافتن پرشر سوئیچ کافیست نحوه اتصال آن را بازبینی کنید، اگر پرشر قبلی اورینگی بوده، پس از طریق باز کردن خار آن قابل برداشتن است و اگر رزوه ای بوده که با پیچاندن در خلاف جهت عقربه های ساعت باز می شود. در نهایت پرشر سوئیچ آب جدید را بر روی محل نصب خود می بندیم و سیم های ارتباطی آن را با توجه به دو سیمه و یا سه سیمه بودن پرشر اتصال می دهیم.

برخی از مدل های پرشر سوئیچ آب پکیج به همراه پیچ تنظیم حساسیت هستند. با کمک این پیچ می توانید کلید حداقل فشار آب دستگاه را تنظیم کنید که در چه میزان فشار دریافتی از دیافراگم کنتاکنت های خود را وصل کرده و برد را با خبر کند.

تعویض پرشر سوئیچ آب پکیج ایران رایاتور

جمع بندی

ما در این مطلب در مورد اهمیت سالم بودن پرشر سوئیچ آب در پکیج ایران رادیاتور، نحوه عملکرد، روش تست و تعویض این قطعه با شما صحبت کردیم.

همانطور که گفتیم اگر پرشر سوئیچ آب در پکیج ایران رادیاتور خراب باشد، به دو شکل خود را نشان می دهد، اگر پکیج روشن باشد، نمی تواند به حالت گرمایش برود و در نتیجه از گرمایش رادیاتورها خبری نیست و اگر پکیج خاموش باشد، به کل روشن نمی شود.

در هر دو حالت تنها عدم دسترسی به گرمای مطلوب رادیاتورهاست که نصیب مصرف کننده پکیج می شود. بدتر از همه اینکه اگر با وجود کمبود فشار آب در مدار گرمایش باز هم پکیج روشن شود، احتمال سوراخ شدن مبدل پکیج ایران رادیاتور و کلی هزینه برای مصرف کننده وجود دارد.

بنابراین بسیار مهم است که اگر از طریق کدهای خطای پکیج ایران رادیاتور و یا در زمان سرویس این وسیله از خراب بودن پرشر سوئیچ آب دستگاه مطلع شدید، هرچه سریع تر برای تعویض آن اقدام کنید.

روش تست و تعویض پرشر سوئیچ آب در پکیج ایران رادیاتور بسیار ساده است، با این حال توصیه می کنیم حتماً از تعمیرکار پکیج به صورت حضوری کمک بگیرید تا آسیبی به خود و دستگاه وارد نکنید.

گروه تاسیسات 24 ساعته با همراهی جمعی از تکنسین های پکیج می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای کمک رسانی به شما برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور باشد.

چون نه تنها تمام تعمیرکاران پکیج این مجموعه آموزش های تخصصی برای مارک های معتبر پکیج را گذرانده اند، بلکه سال ها تجربه کار عملی دارند و می توانند با کیفیت بسیار بالا پرشر سوئیج پکیج ایران رادیاتور شما را تست و تعویض کنند.

پس اگر پرشر سوئیچ آب پکیج ایران رادیاتور شما نیز خراب شده و نیاز به بررسی توسط یک متخصص دارد، برای ثبت سفارش همین الان فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید و یا با شماره های سایت تماس بگیرید.

تعمیرکار پکیج تاسیسات 24 ساعته در حال تعمیر پکیج ایران رادیاتور

خلاصه ای از آنچه در این مطلب گفتیم

  • وظیفه پرشر سوئیچ آب در پکیج ایران رادیاتور این است که از روشن شدن پکیج در زمان کمبود فشار آب در مدار گرمایش دستگاه پیشگیری کرده و از این طریق مانع داغ کردن و سوراخ شدن مبدل پکیج شود.
  • کمبود فشار آب در پکیج ایران رادیاتور خود را با کد خطای 40 70 و یا E1 نشان می دهد.
  • اگر فشار آب در مدار پکیج ایران رادیاتور کمتر از 6/0 بار باشد، نباید بعد از اتصال دو پایه پرشر سوئیچ به مولتی متر این دو پایه به هم راه دهند. در غیر این صورت پرشر سوئیچ خراب است و باید تعویض شود.
  • در زمان تعویض پرشر سوئیچ آب پکیج ایران رادیاتور به مدل باز و بسته شدن پرشر دقت کنید که اورینگی است یا رزوه ای.

در صورتی که با وجود توضیحات داده شده هنوز هم در خصوص خرابی پرشر سوئیچ آب پکیج ایران رادیاتور نیاز به راهنمایی دارید، سوالات خود را در بخش نظرات این مطلب قرار دهید تا کارشناسان ما در اسرع وقت و رایگان به آن ها جواب دهند.

منابع: منبع 1، منبع 2، منبع 3

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

نظر آقای محمدزاده در مورد تجربه استفاده از خدمات مجموعه تاسیسات 24 ساعته

 

 

اشتراک گذاری این صفحه