احتمالاً برای شما هم پیش آمده که در موقع استحمام در حمام یا شستن ظروف در آشپزخانه با کاهش فشار آب گرم روبرو شده اید، به حدی که بعد از باز کردن شیر آب گرم، پکیج یا آبگرمکن اصلاً روشن نمی شود. در حالی که فشار آب سرد مطلوب است.

اگر شما هم با چنین مشکلی دست به گریبان هستید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. چون تصمیم داریم در فیلم زیر راهکارهای شناسایی علت کاهش فشار آب گرم در ساختمان را به همراه نحوه رفع آن برای شما توضیح دهیم.

دیالوگ فیلم

چنانچه همزمان با باز کردن شیر آب گرم و شیر آب سرد، از فشار آب خبری نیست، 3 حالت وجود دارد:

  1. شیرآلات بهداشتی ساختمان شما رسوب گرفته اند.

برای شناسایی بیشتر و رفع این مشکل پیشنهاد می کنیم سرشلنگی ها و توری سر شیرآلات آشپزخانه، شیر روشویی و حمام و همچنین توری شیر پیسوار را باز کرده و از عدم وجود رسوب در آن ها مطمئن شوید.

در صورتی که توری تعبیه شده در سر شیر آب سینک ظرفشویی آشپزخانه شما رسوب گرفته باشد، نه تنها آب گرم، بلکه آب سرد هم فشار نخواهد داشت. حتی در مواقعی که میزان رسوب داخل سرشیر بسیار زیاد باشد، اصلاً آب عبور نمی کند.

فیلم راهنمای عیب یابی کاهش فشار آب گرم ساختمان 1

  1. آب گرم واحد ساختمانی شما فشار کافی ندارد.

در صورتی که سرشیلنگی ها و توری های تمام شیرآلات بهداشتی ساختمان را باز کردید و از عدم وجود رسوب در آن ها مطمئن شدید، به سراغ بررسی حالت دوم، یعنی کمبود فشار آب گرم در ساختمان می رویم.

چنانچه آب سرد مصرفی ساختمان فشار مناسبی دارد، مطمئن می شویم که ایراد کار در سیستم آب گرم ساختمان است. در این شرایط نیز 2 حالت وجود دارد:

  • از پکیج یا آبگرمکن در ساختمان استفاده می کنید.

چنانچه از پکیج یا آبگرمکن به عنوان سیستم آب گرم ساختمان استفاده می کنید، از یک متخصص کمک می گیرید تا پکیج یا آبگرمکن رسوب زدایی شوند. به این دلیل که در داخل پکیج یا آبگرمکن وسیله ای به نام مبدل نصب شده است که با عبور جریان آب از داخل این مبدل و وجود شعله در زیر آن آب داخل مبدل گرم شده و به شیرآلات می رسد.

اما از آنجا که فواصل داخل مبدل بسیار ریز و نزدیک به هم هستند، به مرور زمان دچار رسوب می شود. همین رسوبات درون مبدل باعث گرفتگی مسیر و کم شدن فشار آب گرم می شوند. پس در صورت کمبود آب گرم تولید شده توسط پکیج یا آبگرمکن باید این وسیله رسوب زدایی شود.

اگر می خواهید با نحوه اسیدشویی مبدل اصلی و ثانویه پکیج آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم مشاهده کلیپ زیر را از دست ندهید.

محل قرارگیری فیلم نحوه اسیدشویی مبدل پکیج

چنانچه بعد از رسوب زدایی پکیج یا آبگرمکن همچنان با کمبود فشار آب گرم در ساختمان مواجه بودید، باید با توجه به سال ساخت ساختمان و اینکه از لوله گالوانیزه یا لوله سفید در لوله کشی آب گرم و سرد ساختمان استفاده شده است، از پمپ های مخصوص پشت آبگرمکنی یا پشت پکیجی استفاده کنید.

پمپ های پشت آبگرمکن یا پکیج مخصوص افزایش فشار آب گرم طراحی شده اند و زمانی که این مدل پمپ را در پشت آبگرمکن یا پکیج نصب می کنید فشار آب گرم مصرفی ساختمان شما به اندازه 20 الی 30 درصد افزایش پیدا می کند.

فیلم راهنمای عیب یابی کاهش فشار آب گرم ساختمان 2

  • ساختمان مجهز به موتورخانه است.

زمانی که ساختمان به موتورخانه مجهز است، آب گرم مصرفی شما از منبع آب گرم دوجداره یا کویل دار تامین می شود. برای بررسی علت کمبود فشار آب گرم موتورخانه لازم است تا از متخصص موتورخانه کمک بگیرید.

این فرد مسیر رفت و برگشت و مسیر ورودی و خروجی منبع آب گرم دوجداره یا کویل دار موتورخانه را بررسی می کند تا هیچ گرفتگی در شیرآلات ورودی و خروجی منبع آب گرم وجود نداشته باشد و فشار مطلوب به واحد ساختمانی شما برسد.

  1. فشار آب سرد ورودی به ساختمان نیز پایین است.

حالت سوم زمانی اتفاق می افتد که در کل فشار آب سرد واحد ساختمانی شما پایین است. در این حالت طبیعتاً آب گرم واحد شما نیز فشار مطلوبی نخواهد داشت.

برای رفع مشکل کمبود فشار آب سرد واحد ساختمانی خود 2 راه حل دارید:

  • استفاده از پمپ آب کوچک داخل آپارتمانی

پمپ آب کوچک داخل واحدی معمولاً با قدرت نیم اسب بخار طراحی می شود که صدای کمی تولید می کند و به همان میزان نیز قدرت محدودی دارد. با این حال می تواند فشار آب ورودی به همان واحد مورد نظر را افزایش دهد. این نوع پمپ اغلب در زیر سینک ظرفشویی یا سرویس بهداشتی داخل واحد نصب می شود.

چنانچه قصد خرید پمپ داخل واحد را دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب راهنمای خرید بهترین پمپ آب آپارتمانی ما را مطالعه کنید تا با شرایط نصب و استفاده از این مدل پمپ آشنا شوید.

  • استفاده از پمپ تحت فشار مرکزی

پیشنهاد بهتر استفاده از پمپ تحت فشار مرکزی برای کل واحدهای ساختمان است که تمام واحدها فشار آب گرم و آب سرد مطلوبی داشته باشد.

علاوه بر موارد گفته شده، در ساختمان هایی که مدت زمان زیادی از ساخت آن ها می گذرد، به عنوان مثال ساختمان های 20 تا 25 سال که از لوله های گالوانیزه جهت سیستم لوله کشی آب سرد و گرم آن ها استفاده شده است، مسیر آب گرم در لوله های گالوانیزه بسیار بیشتر از مسیر آب سرد دچار رسوب می شود و همین رسوبات داخل لوله های آب گرم باعث گرفتگی مسیر آب گرم در داخل ساختمان می شود. در این حالت باید مسیر لوله کشی آب گرم مسدود شده تعویض یا رسوب زدایی شود.

به طور اقداماتی که می توانید در زمان مواجه با کاهش فشار آب گرم انجام دهید، عبارتند از:

  • کسب اطمینان از عدم وجود رسوب در توری شیرآلات
  • رسوب زدایی دستگاه تولید آب گرم (پکیج، آبگرمکن یا منبع آب گرم موتورخانه)
  • استفاده از پمپ های تقویت کننده فشار آب ساختمان

فیلم راهنمای عیب یابی کاهش فشار آب گرم ساختمان 3

جمع بندی

در این مطلب به شما گفتیم چه عواملی می توانند باعث افت فشار آب گرم در ساختمان شده و از چه طریقی می توانید این مشکل را بیشه یابی و حل کنید.

نکته مهم اینکه اقداماتی همانند اسیدشویی پکیج، شستشوی منبع آب گرم و نصب پمپ آب باید فقط توسط مجری متخصص تاسیساتی انجام شود. خوشبختانه تمامی این اقدامات جزو خدمات محبوب ما در مجموعه تاسیسات 24 ساعته محسوب می شود که توسط حرفه ای ترین نیروها و تحت گارانتی تضمین کیفیت به شما عرضه می گردد.

پس اگر جهت اسیدشویی مبدل پکیج، شستشوی منبع آب گرم موتورخانه یا نصب پمپ آب ساختمان نیاز به یک متخصص دارید، کافیست همین الان با شماره های داخل سایت تماس گرفته یا فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید.

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

نظر آقای محمدزاده در مورد تجربه استفاده از خدمات مجموعه تاسیسات 24 ساعته

 

اشتراک گذاری این صفحه