به دنبال تکمیل مطلب راه های افزایش فشار آب در منزل این بار قصد داریم راهکارهایی را در خصوص افزایش فشار آب در خانه بدون استفاده از پمپ آب را بیان کنیم.

 

 

 در دوره و زمانه ای که بسیاری از ساکنین منازل با کمبود فشار آب مصرفی مواجه هستند، توجه به این مشکل و آشنایی با روند رفع آن بسیار ضروری به نظر می رسد.

متاسفانه مشکل کمبود فشار آب با افزایش ارتفاع ساختمان ها نیز قابل لمس تر می شود، به نحوه که در یک ساختمان پنج طبقه افت فشار آب کاملاً محسوس است.

جالب اینجاست که به محض در میان گذاشتن این مشکل با متخصیصن تاسیساتی تنها راه پیشنهادی آن ها نصب پمپ آب خانگی به همراه مخزن تحت فشار است.

اما شما نیز می دانید که هزینه خرید و نصب این دستگاه بسیار بالا است. جهت اطلاع از قیمت دقیق انواع پمپ بر روی لینک پمپ آب ساختمان در سایت دیجی کالا بزنید.

علاوه بر این صدای پمپ آب گاهی آنقدر بالا است که آسایش ساکنین را مختل می کند و تمام این قضایا تازه زمانی صدق می کند، که کل اعضای ساکن در ساختمان برای نصب پمپ آب خانگی موافق باشند.

در غیر این صورت راهی جز نصب پمپ آب خانگی داخل آپارتمانی ندارید، که در مطلب راهنمای خرید بهترین پمپ آب داخل آپارتمان توضیحات مفصلی را در خصوص این مدل از پمپ های آب داده ایم.

در نتیجه به دلیل مشکلات بیان شده ما در این مطلب قصد داریم تا در خصوص راه های افزایش آب در خانه بدون استفاده از پمپ آب را بیان کنیم.

 

مرحله مقدماتی قبل از اقدام به افزایش فشار آب

قبل از اقدام به افزایش فشار آب در داخل منزل باید ابتدا فشار آب همسایه ها را بررسی کنید.

زیرا در برخی موارد علت کمبود فشار آب در منزل این است، که میزان فشار آب وارده از لوله آب اصلی خارج از ساختمان پایین است.

در این صورت کمبود فشار آب به دلیل وجود مشکل در داخل منزل شما نیست و راهکارهای بیان شده در ادامه این مطلب برای شما مفید نخواهد بود.

البته راهکار دیگری به جز پرسیدن از همسایه ها برای فهمیدن این موضوع وجود دارد و آن اندازه گیری میزان فشار آب ورودی به منزلتان است.

به این صورت که فشار سنجی را در اولین شیر آب ورودی به منزل که در نزدیک ترین فاصله با کنتور آب قرار دارد، نصب می کنیم. فشار آب در منازل بین 40 تا 70psi است.

چنانچه عدد نشان داده شده بر روی فشار سنج زیر 40psi باشد، نشان دهنده این است که فشار آب از منبع پایین است.

افزایش فشار آب خانه بدن استفاده از پمپ 1

در صورتی فشار آب منزل شما در محدوده استاندارد آن قرار داشت و باز هم با مشکل کمبود فشار آب مواجه بودید، ادامه مطلب را به منظور افزایش آن دنبال کنید.

 

روش های افزایش فشار آب در خانه بدون استفاده از پمپ آب

  • شناسایی لوله های آب گرفته در خانه

گرفتگی لوله های آب یکی از شایع ترین دلایل افت فشار آب به شمار می رود، مخصوصاً اگر سیستم لوله کشی آب ساختمان شما بسیار قدیمی است و مدت هاست که لوله ها را تعویض نکرده اید.

نحوه شناسایی لوله های آب گرفته در خانه به این صورت است، که ابتدا نقشه لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان خود را یافته یا خود با توجه به قرارگیری لوله ها آن را طراحی کنید.

سپس به سراغ شیر آب نصب شده بر روی هر لوله بروید و با بازکردن شیرآلات میزان فشار آب خروجی از هر کدام را کنترل کنید.

این کار به شما کمک می کند تا محل اصلی گرفتگی لوله ها را با توجه به فشار آب خروجی از شیر آب به راحتی پیدا کرده و بیشتر در آن محل خاص تمرکز کنید.

افزایش فشار آب خانه بدن استفاده از پمپ 2

                                         نکته!

کم کردن تعداد زانویی های به کار رفته شده در سیستم لوله کشی آب ساختمان می تواند تا حدودی در برگرداندن فشار آب به منزل مفید باشد.

بعد از یافتن لوله آب گرفته شده، بهتر است برای تعویض لوله آب آن قسمت اقدام کنید.

البته بهتر است از مجری لوله کش برای انجام این کار کمک بگیرید، مگر اینکه سیستم لوله کشی آب در منزل شما از نوع روکار است.

 

  • شناسایی و رفع نشتی لوله های آب

وجود نشتی در لوله آب به تدریج سبب کاسته شدن میزان فشار آب در منزل می شود.

به طور کلی اگر میزان نشتی در لوله زیاد باشد، شما می توانید با مشاهده علائم آن همچون خیس شدن سطح دیوار یا سقف متوجه رطوبت در خانه شوید.

اما روش های مختلف برای تشخیص نشتی و ترکیدگی لوله ها در ساختمان با میزان کم آن بدون استفاده از دستگاه های هوشمند نشتی یاب تقریباً غیر ممکن است.

مگر اینکه با چک کردن میزان مصرف کنتور آب ساختمان خود در زمان بسته بودن تمامی شیرآلات داخل ساختمان نشتی احتمالی در لوله های آب را شناسایی کنید.

نحوه کار دستگاه های هوشمند نشتی یاب به این صورت است که این وسیله با استفاده از سنسورهای خود جریان آب را در لوله ها و دیوارها اندازه می گیرد و در صورت شناسایی وجود جریان آب در پشت دیوار آن را اطلاع می کند.

لزوم شناسایی و رفع نشتی لوله آب نه تنها به دلیل برگرداندن فشار آب طبیعی به خانه است، بلکه به دلیل خطراتی است که این مشکل می تواند در ساختمان ایجاد کند.

از جمله اثرات منفی نشتی لوله آب به ایجاد رطوبت در خانه، مبتلا کردن ساکنین به مشکلات رماتیسمی و تنفسی و همچنین خطر آتش سوزی به دلیل نفوذ آب به سیستم برق ساختمان می توان اشاره کرد.

بنابراین با لزوم شناسایی و رفع سریع نشتی آب از لوله ها آشنا شدید، که باید با کمک مجری لوله کش برای تعمیر لوله ترکیده یا سوراخ شده اقدام کنید.

 

  • بررسی میزان فشار آب در شیرآلات ساختمان

چنانچه بعد از باز کردن شیرهای آب ساختمان متوجه شدید که میزان فشار آب در تمامی آن ها یکسان نیست، می توانید برای این مشکل دو احتمال را در نظر داشته باشید.

یکی گرفتگی لوله آب مربوط به شیر آب و دیگری گرفتگی شیر آب به تنهایی.

افزایش فشار آب خانه بدن استفاده از پمپ 3

در قسمت قبل در مورد رفع گرفتگی لوله های آب توضیح دادیم و حال نوبت به رفع گرفتگی شیر آب می رسد.

برای این منظور ابتدا آبفشان شیر را باز کنید، زیرا این قطعه محل مناسبی برای تجمع رسوبات و باکتری ها است.

با باز کردن شیر آب بدون آبفشان میزان شدت جریان آب را بررسی کنید، اگر همچنان مشکل وجود داشت، باید کل شیر را باز کرده و رسوبات جمع شده در آن را تمیز کنید.

اما قبل از نصب دوباره شیر آب تمیز شده بر روی لوله جریان آب را برقرار کنید تا از باز بودن لوله نیز مطمئن شوید. اگر باز هم مشکل وجود داشت، باید گرفتگی لوله را رفع کنید.

مطالعه مطلب رسوب زدایی شیرآلات اهرمی می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

 

  • رسوب زدایی آبگرمکن و یا پکیج در منزل

در مواردی که فشار آب سرد به اندازه دلخواه است، اما کمبود آب گرم احساس می شود، باید به دنبال دلیل این مشکل در آبگرمکن منزل و یا پکیج باشید.

در اولین مرحله بررسی این مشکل عمر دستگاه خود را در نظر بگیرید، زیرا تشکیل مقدار زیادی رسوب و جرم در آبگرمکن و پکیج قدیمی با توجه به حجم زیاد مواد محلول در آب بسیار طبیعی است.

افزایش فشار آب خانه بدن استفاده از پمپ 4

توجه داشته باشید که وجود رسوب در آبگرمکن و پکیج نه تنها روند کار دستگاه را مختل می کند، بلکه میزان فشار آب گرم را کم می کند.

حتی سلامت آب گرم مصرفی را به دلیل تشکیل باکتری در آب گرم نیز کاهش می دهد.

بنابراین در صورت داشتن پکیج در منزل هر ساله این دستگاه را طی انجام سرویس سالانه آن رسوب زدایی کنید، که این موضوع برای سرویس آبگرمکن های دیواری نیز صادق است.

 علاوه بر این تهیه و نصب سختی‌گیر پکیج بر اساس توضیحات داده شده در مطلب راهنمای خرید بهترین رسوب گیر پکیج و آبگرمکن می توانید تا حد زیادی از تشکیل رسوبات در دستگاه پیشگیری کنید.

 

  • بازسازی لوله کشی قدیمی ساختمان

اگر از سیستم لوله کشی آب قدیمی در منزل خود استفاده می کنید، بهتر است برای بازسازی کلی آن اقدام کنید.

افزایش فشار آب خانه بدون استفاده از پمپ5

اما قبل از اقدام به کار لازم است به یک نکته مهم توجه کنید و آن فهمیدن تفاوت میان میزان جریان و فشار آب است.

فشار آب، یعنی آب با چه قدرتی از شیر آب خارج می شود که معمولاً با واحد هر اینچ مربع یا psi اندازه گیری می شود.

در حالی که میزان جریان یا دبی آب، یعنی مقدار آبی که از شیر آب خارج می شود که بر اساس گالن بر دقیقه محاسبه می شود.

تصور کنید دو عدد شیر آب در ساختمان دارید که یکی از آن ها فشار بالایی دارد و آب سریع تر از آن خارج می شود.

اما این موضوع به این معنی نیست که آب بیشتری از شیر جریان پیدا می کند. در نتیجه مدت زمان بیشتری طول می کشد تا ظرف آبی پر شود.

از طرفی در خصوص شیرآلاتی که جریان بالاتری در مقایسه با فشار آب دارند، ظرف آب احتمالی سریع تر از آب پر می شود، زیرا میزان جریان بیشتر است.

این موضوع را عنوان کردیم تا بدانید در هنگام بازسازی لوله کشی آب ساختمان و تعویض لوله ها قطر لوله انتخاب شده نقش بسزایی در فشار آب و میزان جریان خروجی از شیر آب دارد.

به طور معمول هر چه قطر لوله بیشتر باشد، میزان جریان آب بیشتر، ولی فشار آب کمتر است و برعکس این موضوع نیز کاملاً صادق است.

بنابراین اگر شما بیشتر به دنبال فشار آب بیشتر هستید، لوله آب کم قطر را انتخاب کنید. اما از برخی جهات انتخاب لوله با قطر بیشتر مناسب تر است.

از جمله اینکه احتمال گرفتگی لوله های قطورتر، بسیار کمتر از لوله های باریک است.

همچنین انرژی آب برای عبور از لوله بزرگتر کمتر هدر می شود، چون به انرژی کمتری برای جریان در لوله نیاز دارد.

 

  • نصب شیرآلات کم مصرف

خوشبختانه با توجه به اینکه صنعت لوله و اتصالات و همچنین شیرآلات ساختمانی روز به روز در حال پیشرفت هستند، شما امروزه می توانید به جای استفاده از شیرآلات قدیمی از شیرآلات پیشرفته تر استفاده کنید.

در این مدل محصولات که حتی برخی از آن ها هوشمند نیز هستند، با مصرف حجم بسیار کمتر از آب، فشار آب چندیدن برابر می شود، که استفاده دوش حمام این مدل از شیرآلات بسیار مورد نیاز و مفید است.

جهت مشاهده قیمت انواع شیرآلات و یا خرید آنها بر روی لینک خرید شیرآلات از سایت دیجی کالا بزنید.

همچنین مطالعه راهنمای خرید بهترین سردوش حمام، پرفشار و کم مصرف نیز در این زمینه بسیار مفید است.

 

  • نصب دستگاه تصفیه کننده آب

در انتها روشی را به شما پیشنهاد می کنیم تا از گرفتگی مجدد لوله ها بعد از بازسازی آن ها جلوگیری شود و آن نصب دستگاه تصفیه کننده آب در محل مبدا است.

توجه داشته باشید این روش جزو راه های رفع گرفتگی لوله آب نیست و در واقع این وسیله از گرفتگی مجدد لوله های آب جدید در آینده پیشگیری می کند.

البته شاید هزینه نصب این وسیله کمی زیاد باشد، ولی با توجه به هزینه های گزاف مربوط به تعویض لوله ها و شیرآلات ساختمان، به نظر می رسد سرمایه گذاری بر این روش می تواند مانع از پرداخت هزینه های بعدی شود.

علاوه بر این توجه داشته باشید که سختی آب بالا می تواند سلامت پوست و موی شما را به خطر بیاندازد. پس بهتر است تمرکز بیشتری بر روی این پیشنهاد داشته باشید.

جهت دیدن قیمت انواع دستگاه تصفیه کننده آب و بررسی نظرات کاربران در مورد هر یک بر روی لینک دستگاه تصفیه آب در سایت دیجی کالا بزنید.

افزایش فشار آب خانه بدون استفاده از پمپ6

افزایش فشار آب شیر آشپزخانه

یکی از دلایل کمبود فشار آب آشپزخانه کثیف شدن شیر و رسوب گرفتن می باشد. در کلیپ زیر با نحوه تمیز کردن آن آشنا میشوید.

 

افزایش فشار آب شیر روشویی سرویس بهداشتی

اگر فشار شیر اهرمی روشویی یا حتی سینک آشپزخانه شما کم شده است ممکن است کثیف باشد و با خودتان بتوانید تمیز کنید. در کلیپ زیر نحوه تمیز کردن شیر اهرمی را آموزش داده ایم.

 

افزایش فشار آب شلنگ توالت - سرویس بهداشتی

اگر بقیه نقاط ساختمان فشار آب خوبی دارد ولی شلنگ توالت فشار کمی دارد، با باز کردن و تمیز کردن میتوانید فشار آن را افزایش دهید که در کلیپ زیر توضیح داده شده است.

فیلم باز کردن و تمیزکردن شیر پیسوار

گاهی اوقت شیر آشپزخانه و یا روشویی را تمیز میکنیم ولی کماکان فشار آب مناسب نیست. ممکن است مشکل از شیرهای زیرسینک ظرفشویی یا روشویی باشد. در زیر سینک ظرفشویی یا روشویی 1-2 شیر کوچک است که به آن شیر پیسوار میگویند. آنها نیز اگر کثیف شوند باعث کاهش فشار آب می شوند.

در فیلمهای زیر با نحوه باز و تمیز کردن دو نوع شیر پیسوار آشنا می شویم.

فیلم زیر آموزش باز کردن و تمیزکردن شیر پیسوار مهره دار است.

 

فیلم زیر باز و تمیز کردن شیر پیسوار پیچی را نمایش می دهد.

 

ما در این مطلب سعی کردیم روش هایی را برای افزایش فشار در خانه بدون استفاده از پمپ آب خانگی بیان کنیم و امیدواریم توانسته باشیم برای حل این مشکل به شما کمک کنیم.

می توانید برای ثبت سفارش به منظور بازسازی لوله کشی آب ساختمان، تعویض شیرآلات ساختمانی، تشخیص نم و نشتی ساختمان خود همین الان با همکاران ما تماس بگیرید.

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

نظرات مشتریان

منابع انگلیسی:

منبع 1

منبع2

 

اشتراک گذاری این صفحه