کولرهای گازی سامسونگ در انواع مدل های پرتابل، دیواری و پنجره ای در بین مصرف کنندگان بسیار محبوب هستند. این محصول با وجود کیفیت بسیار بالایی که دارد ممکن است با مشکلات مختلفی مواجه شود. روشن نشدن کولر گازی سامسونگ یکی از بدترین حالت های خرابی این وسیله است.

اگر تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید شما را با دلایل مختلف روشن نشدن کولر گازی سامسونگ و راه حل رفع این مشکل آشنا خواهیم کرد. پس اگر می خواهید خودتان دلیل این معضل را ریشه یابی کنید این مطلب را انتها مطالعه نمایید.

 

علت روشن نشدن کولر گازی سامسونگ

علل روشن نشدن کولر گازی سامسونگ می تواند در نتیجه دلایل زیر باشد:

  • کثیفی فیلتر هوا

اگر می خواهید بدانید کثیف بودن فیلترهای هوای کولر گازی چه تاثیری بر عملکرد این وسیله می گذارد و زمان مناسب شستشوی فیلترها به چه صورت است، مشاهده کلیپ زیر را از دست ندهید.

  • وجود مشکل در دکمه روشن و خاموش دستگاه
  • پریدن فیوز
  • خالی شدن خازن
  • خرابی ترموستات

      برای آشنایی با علت پریدن فیوز کولر گازی و راه حل آن بر روی نام مقاله بزنید. کلیپ زیر را تماشا کنید تا باوظیفه ترموستات کولر گازی و نحوه تشخیص خرابی این قطعه آشنا شوید. 

 

بررسی های اولیه به منظور یافتن علت روشن نشدن کولر گازی سامسونگ

اگر کولر گازی سامسونگ شما اصلا کار نمی کند یا در واقع روشن نمی شود، ابتدا طبق دستور العمل زیر اقدام کنید:

  1. مطمئن شوید که برق به کولر گازی برای روشن شدن می رسد.
  2. یک بار دیگر دکمه روشن و خاموش کولر گازی را فشار دهید.
  3. تنظیمات ترموستات کولر گازی را چک کنید.
  4. خازن داخل کمپرسور را نیز بررسی کنید.

برای انجام تمامی راهکارهای فوق طی دستورالعمل زیر اقدام کنید:

  • برق اصلی ساختمان را چک کنید و اگر فیوز برق پریده بود، آن را دوباره در حالت باز قرار داده و در صورت لزوم فیوز برق ساختمان را تعویض کنید.

دلیل روشن نشدن کولر گازی سامسونگ و راه حل 3

اگر باز هم کولر گازی روشن نشد و با فشار دادن دکمه روشن دستگاه فیوز برق پرید، حتماً از تعمیرکار مخصوص کولر گازی سامسونگ کمک بگیرید.

  • مطمئن شوید که ترموستات در حالت سرد تنظیم شده تا کولر گازی روشن شود. معمولاً برای تنظیم کولر گازی در حالت سرد باید ترموستات را تا 3 درجه کمتر از دمای اتاق تنظیم کرد.
  • از تمیز بودن فیلترهای هوا کولر گازی سامسونگ مطمئن شوید. اگر فیلترها کثیف باشند، کولر گازی روشن نمی شود. شما می توانید این مشکل را با انجام سرویس های دوره ای کولر گازی سامسونگ حل کنید.
  • مسیر تخلیه آب کولر گازی موجود در زیر پنل داخلی را چک کنید. اگر این مسیر پر بوده و یا مسدود باشد، می تواند مانع از حرکت جریان برق در دستگاه شده و در نتیجه کولر گازی سامسونگ روشن نشود.
  • از اتصال برق به دستگاه مطمئن شوید. همچنین بررسی کنید که برق 240 ولتی کمپرسور قطع نشده باشد.
  • اگر باز هم مشکل روشن نشدن کولر گازی سامسونگ حل نشد، ترموستات را باز کرده و باتری های آن را تعویض کنید. در حین تعویض باتری های ترموستات، سیم پیچی آن را نیز بررسی کنید تا قطعی در سیم های ترموستات وجود نداشته باشد.

دلیل روشن نشدن کولر گازی سامسونگ و راه حل 4

  • خازن های کمپرسور را بررسی کنید، چرا که معمولاً در چنین شرایطی مشکل می تواند از خازن باشد.

از آنجا که علت عمده مشکل روشن نشدن کولر گازی سامسونگ وجود مشکل در خازن و کنتاکتور آن است. ما در ادامه در خصوص عیب یابی و تعویض این دو قطعه در داخل کولر گازی سامسونگ توضیحات بیشتری را بیان خواهیم کرد.

به منظور توضیحات بیشتر می توان گفت خازن کمپرسور از نوع دائم کار است و سبب روشن شدن کمپرسور و فن کولر گازی می شود. حال اگر خازن دائم کار مشکلی داشته باشد، کولر گازی اصلا روشن نمی شود. تست کردن این خازن کار ساده ای است.

همچنین چنانچه این خازن مشکلی نیز داشته باشد، به راحتی و با قیمت بسیار کم می توان آن را تعویض نمود. در این خصوص یک مسئله مهم وجود دارد و آن این است که گاهی مشکل روشن نشدن کولر گازی سامسونگ از کنتاکتور دستگاه است نه خازن کمپرسور. در این حالت برای این که بخواهیم مشکل برق دستگاه را حل کنیم، ابتدا باید مطمئن شویم که مشکل از کدامیک بوده است.

 

چگونه مطمئن شویم که مشکل از خازن کولر گازی سامسونگ است؟

اگر در حین روشن شدن کولر گازی شما صدایی مانند زوزه کشیدن از دستگاه شنیدید، این صدا این معنی را می دهد که موتور فن در حال تلاش برای روشن شدن است.

اما هیچ برقی از خازن برای ادامه روشن شدن به آن نمی رسد. در این صورت مشکل از خازن کمپرسور است.

گاهی مواقع شما با استفاده از یک پیچ گوشتی بلند کمپرسور فن دستگاه را می چرخانید تا کولر گازی روشن شود.

این کار ممکن است در دفعه اول جواب بدهد، ولی در دفعات بعدی دیگر این راه حل پاسخگو نیست و بهتر است که خازن کمپرسور را تعویض کنید.

حال در شرایطی که بعد از روشن کردن ترموستات کولر گازی کمپرسور صدای روشن شدن می دهد ولی زوزه نمی کشد، کنتاکتور کولر گازی مشکل دارد و باید تعویض شود.

 اگر قصد تهیه انواع پیچ گوشتی را دارید، راهنمای خرید بهترین پیچ گوشتی دوسو و چهارسو دستی را مطالعه کنید.

 اطلاعات جامع در خصوص انواع پیچ گوشتی را می توانید در مقاله راهنمای خرید بهترین پیچ گوشتی همه کاره یا چندکاره به دست آورید.

 

چگونه خازن دائم کار کمپرسور کولر گازی را تست کرده و در صورت لزوم تعویض کنیم؟

قبل از انجام هر کاری ابتدا از قطع بودن برق کولر گازی مطمئن شوید، حتی بهتر است که برق را کنتور قطع کنید.

دلیل روشن نشدن کولر گازی سامسونگ و راه حل 5

این نکته را مد نظر قرار دهید که خازن بعد از قطع برق باز هم مقداری برق در خود ذخیره می کند، پس برای جلوگیری از بروز برق گرفتگی بدون دستکش آن را لمس نکرده و قسمت فلزی آن را دست نزنید.

 

روش خالی کردن شارژ خازن

برای خالی کردن برق ذخیره شده در داخل خازن ابتدا دستکش های مخصوص برای جلوگیری از بروز برق گرفتگی را بپوشید.

حال با از یک عدد پیچ گوشتی دارای عایق برق، خروجی های خازن را با استفاده از قسمت فلزی پیچ گوشتی به یکدیگر اتصال دهید تا برق ذخیره شده در خازن خارج شود.

برای خارج کردن خازن کمپرسور کولر گازی سامسونگ، ابتدا درپوش یونیت کمپرسور موجود در کندانسور را باز کرده تا به خازن آن دسترسی پیدا کنید.

سپس خازن را از اتصالات برق دستگاه جدا کرده و خازن جدید را جایگزین خازن قبلی کنید. دقت کنید که سیم های خازن را به خروجی های صحیح متصل کنید.

 

چگونه کنتاکتور کولر گازی سامونگ را تست کرده و در صورت لزوم تعویض کنیم؟

کنتاکتور در واقع سوییچی است که روشن شدن کمپرسور و موتور فن کندانسور را کنترل می کند.

گاهی به علت آلودگی و جرم گرفتگی کنتاکتور از کار می افتند، در این صورت کولر گازی روشن نشده و یا در زمان روشن شدن فقط صدای کلیک می کند، ولی روشن نمی شود. در این شرایط باید کنتاکتور را تعویض کنید. قبل از تعویض کنتاکتور از قطع بودن کامل دستگاه مطمئن شوید.

همانطور که می دانید کنتاکتور در نزدیکی خازن قرار دارد، پس قبل از تعویض کنتاکتور طبق دستور العمل ذکر شده در قسمت فوق، برق خازن را تخلیه کنید.

سپس با استفاده از پیچ گوشتی عایق دار تمامی اتصالات کنتاکتور قبلی را از داخل کندانسور باز کرده و کنتاکتور جدید را در محل خود نصب کنید.

 

جمع بندی

ما در این مطلب سعی کردیم تا با زبانی ساده علت روشن نشدن کولر گازی سامسونگ و راه حل آن را برای شما بیان کنیم، ولی همانطور که ملاحظه کردید، تشخیص علت روشن نشدن کولر گازی سامسونگ کار تخصصی است.

از طرفی تعویض خازن و یا کنتاکتور کولر گازی که خرابی این دو قطعه دو عامل بسیار مهم در روشن نشدن کولر گازی سامسونگ هستند، کار ساده و بی خطری نیست.

به همین علت است که به شما پیشنهاد می کنیم تا از تخصص همکاران ما در گروه تاسیسات 24 ساعته استفاده کنید.

ما در این مجموعه نه تنها از حرفه ای ترین تکنسین های کولر گازی برای رفع مشکل این وسیله کمک می گیریم، بلکه تمام خدمات خود از جمله تعمیر کولر گازی سامسونگ را همراه با گارانتی تضمین کیفیت خدمات ارائه می دهیم تا مهر تاییدی بر تخصص بالای مجریان ما باشد.

پس اگر کولر گازی سامسونگ شما نیز روشن نمی شود و یا ایرادی در روند روشن شدن دارد، همین الان با شماره های داخل سایت تماس بگیرید و یا فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید تا دستگاه شما با بالاترین سطح از کیفیت و در کمترین زمان ممکن تعمیر شود.

 

خلاصه ای از آنچه در این مطلب گفتیم

  • رایج ترین دلایل روشن نشدن کولر گازی سامسونگ عبارتند از: وجود مشکل در دکمه روشن و خاموش دستگاه، پریدن فیوز، خالی شدن خازن و خرابی ترموستات کولر گازی
  • جهت بررسی اولیه ریشه یابی علت روشن نشدن کولر گازی سامسونگ باید از رسیدن برق به کولر گازی مطمئن شده و سپس سلامتی دکمه روشن و خاموش دستگاه و همچنین تنظیمات صحیح ترموستات را چک کنید.
  • دلیل عمده روشن نشدن کولر گازی سامسونگ نقص در خازن و کنتاکتور این وسیله است.
  • اگر کولر گازی سامسونگ در زمان روشن شدن صدای زوزه کشیدن می دهد، به این معنی است که خازن کمپرسور این وسیله سوخته و نیاز به تعویض دارد.
  • در صورتی که مشکل روشن نشدن کولر گازی سامسونگ به دلیل خرابی خازن این وسیله بود باید ابتدا خازن قبلی را از شارژ خالی کرده و سپس آن را تعویض کنیم.
  • کنتاکتور کولر گازی به دلیل تجمع جرم و آلودگی خراب می شود و حساسیت خود را در زمان روشن شدن کولر گازی از دست می دهد.

 

پرسش و پاسخ های متداول

  1. چه مشکلاتی در ترموستات کولر گازی سامسونگ می تواند باعث روشن نشدن این وسیله شود؟

خالی شدن باتری ترموستات، نقص در سیم پیچی ترموستات و عدم تنظیم ترموستات حداقل سه درجه پایین تر از دمای محیط

  1. اصلی ترین دلیل روشن نشدن کولر گازی سامسونگ چیست؟

خرابی خازن شایع ترین و اصلی ترین دلیل این مشکل است. چون خازن وظیفه تامین انرژی برق مورد نیاز کولر برای روشن شدن را به عهده دارد.

منابع انگلیسی:

منبع 1  منبع 2

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

نظر آقای محمدزاده در مورد تجربه استفاده از خدمات مجموعه تاسیسات 24 ساعته

 

اشتراک گذاری این صفحه