بازسازی لوله کشی شوفاژ و آب را می توان با لوله های 5لایه یا پلیمری انجام داد که هر روش با دیگری تفاوت هایی دارد. استفاده کردن از لوله های 5لایه بهترین نوع لوله برای بازسازی لوله کشی می باشد.  در طول مسیر لوله کشی با این نوع لوله ها، از لحاظ مقاومت و به دلیل قدرت انعطاف پذیری نسبت به لوله های پلیمری می توان تعداد  زانوهایی که در مسیر پایه استفاده می شود را حذف کرد که این باعث می شود افت فشار کمتری را داشته باشیم.

 

در لوله کشی روکار به دلیل اینکه در انتهای کار  ظاهر لوله کشی نمایان می باشد باید بهترین مسیر را برای لوله کشی انتخاب کرد.مسیرهایی که کمتر در معرض دید قرار گیرد و در نهایت کار به دلیل زیبایی کار و پنهان ماندن، لوله های اجرا شده را توسط داکت ها مخفی میکنیم.
برای اجرای لوله کشی روکار به دلیل روی کار اجرا شدن لوله ها ممکن است اتصالات زیادی استفاده شود پس باید مسیر مناسبی را برای اجرا انتخاب کرد تا از اتصالات کمتری استفاده شود.

به چند نکته برای اجرای لوله کشی روکار باید توجه خاصی داشت :

1)تمیزی اجرای کار
2)انتخاب مسیر مناسب برای کمتر شدن افت فشار و کوتاه شدن مسیر
3) مهار کردن لوله های توسط بست به دیوارها و کف
4)انتخاب سایز مناسب لوله جهت بهتر بودن فشار آب
5) جلوگیری از ایجاد خسارت به کف و دیوارها، مخصوصا نواحی که ایزولاسیون انجام شده است.
6) توجه به مسیر لوله های فاضلاب و سیستم برق رسانی در زمان های سوراخکاری برای جلوگیری از خطرهای احتمالی

نحوه لوله کشی روکار با لوله های 5لایه یا پلیمری تفاوتهای آنچنانی با یکدیگد ندارد تفاوتی که این دو نوع لوله با یکدیگر دارد طریقه اجرای این لوله ها با یکدیگر می باشد که لوله های پلیمری را با استفاده از دستگاه اتو اجرا می کنند ولی لوله های 5لایه به دو نوع پرسی و مهره ماسوره ای تقسیم می شود.

اجرای لوله کشی با استفاده از لوله های 5 لایه مدل پرسی در مقایسه با 2 نوع دیگر بهتر می باشد و نیازمند به استفاده از دستگاه پرس لوله است.

چنانچه قصد تهیه این وسیله را دارید، مطالبراهنمای خرید بهترین دستگاه پرس لوله می تواند به شما کمک کند.

لوله های اجرا شده باید حتما توسط بست لوله مهار شود یا از اتصالات بست دار استفاده شود تا با پیچ و رولپلاک به دیوار مهار شود. باید به این نکته  توجه کرد که در سرویس ها، لوله ها را به هیچ عنوان از کف عبور ندهیم به این دلیل که پشت لوله ها منبع آلودگی شده و نمی توان کف سرویس ها را بدلیل عایق کاری سوراخ کرد.

 

 

 

اشتراک گذاری این صفحه