در ادامه مقاله دکوراسیون سرویس های بهداشتی ایرانی در خانه های لوکس در این مقاله سعی داریم به این پرسش پاسخ دهیم که توالت فرنگی وال هنگ بخریم یا توالت فرنگی معمولی؟

 

توالت فرنگی وال هنگ بهتر است یا توالت فرنگی معمولی 1

شیوه زندگی های امروزی، بیشتر مردم را به سمت استفاده از توالت فرنگی سوق داده و این وسیله به عنوان بخشی جدانشدنی برای طراحی و ساخت در ساختمان های لوکس مورد توجه قرار گرفته است.

برای رسیدن به پاسخ صحیح این پرسش که توالت فرنگی وال هنگ بهتر است یا توالت فرنگی معمولی؟ بهتر است در ابتدا تعریفی از هر کدام داشته باشیم، سپس در ادامه به بررسی معایب و مزایای هر کدام خواهیم پرداخت.

 

توالت فرنگی وال هنگ                                                                    

قبلاً به طور مفصل در مقاله وال هنگ چیست توضیح داده ایم، همانطور که از اسمش پیداست این محصول به دیوار آویزان است و همه قطعات آن داخل دیوار نصب می شوند. در این سری محصولات، لوله کشی ­ها و قطعات در داخل دیوار پنهان هستند.

توالت فرنگی وال هنگ بهتر است یا توالت فرنگی معمولی 2

مخزن ساخته شده از پلاستیک سبک و پلی استایرن، در پشت دیوار قرار دارد، چارچوب از جنس چدنی یا فولادی قابل حمل است که در­هایی در بین دو ناودانی برای پشتیبانی نصب شده است. کاسه در بالای سطح شناور قرار دارد و از طریق دیوار به حامل پوشانده شده است.

شکل بعد از نصب آن به گونه ای است که شما فقط کاسه توالت را می بینید که بر روی شاسی مخزن وصل شده، در صورتی که مخزن در داخل دیوار سرویس بهداشتی قرار دارد.

 

توالت فرنگی معمولی

این مدل از محصول بر روی زمین قرار دارد و در دو مدل یک تکه و دو تکه در بازار عرضه می شود. در تولید و طراحی مدل توالت فرنگی یک تکه معمولی مخزن و نشیمن به شکل یک تکه ساخته شده­ اند.

توالت فرنگی وال هنگ بهتر است یا توالت فرنگی معمولی 3

و توالت فرنگی معمولی دو تکه دارای مخزن و نشیمن جدا از هم است که در موقع نصب، این دو قطعه به هم وصل می شوند که به دلیل این نوع طراحی، وزن بیشتری دارد.

حالا که به شکل مختصر با این دو مدل آشنا شدیم، مزایا و معایب هر کدام را با هم مقایسه می کنیم :

کدام یک از ارزان تر است؟

توالت فرنگی وال هنگ به دلیل طراحی جدید و لوکسش و همچنین قطعات به کار رفته در آن قیمت خرید بسیار بالاتری در مقایسه با توالت فرنگی معمولی دارد.

جهت مشاهده قیمت توالت فرنگی معمولی بر روی لینک توالت فرنگی در سایت دیجیکالا و همینطور برای دیدن قیمت وال هنگ بر روی صفحه توالت فرنگی وال هنگ در سایت دیجیکالا بزنید.

 

کدام یک راحت تر نصب می شوند؟

طریقه نصب توالت فرنگی وال هنگ به گونه ای است که شما برای نصب آن نیاز به میزان وسیعی از دیوار دارید و همچنین نیاز به دیوار در پشت توالت دارید.

اگر بخواهید این نوع توالت فرنگی را در ساختمان از پیش ساخته شده کار بگذارید باید دیوار را خراب کنید که هزینه بر و وقت گیر است.

توالت فرنگی وال هنگ بهتر است یا توالت فرنگی معمولی 4

به علاوه نوع لوله کشی در نصب این نوع توالت فرنگی متفاوت است. در حالی که در نصب توالت دیواری معمولی نیازی به کندن دیوار نیست و می توان آن را در جلوی هر نوع دیواری از لحاظ زخامت و جنس، نصب کرد. نیازی هم به شکل خاص لوله کشی نیست. شما می توانید برای مطالعه بیشتر در زمینه نصب توالت فرنگی معمولی به مقاله نصب توالت فرنگی مراجعه نمایید.

و اما در مورد مزیت های نصب توالت فرنگی وال هنگ، باید این نکته را مورد توجه قرار داد که در این سری محصولات شما می توانید بر اساس ارتفاع مورد استفاده اعضا خانواده، در هر سطحی از زمین آن را نصب کنید.

 

زیبایی کدام یک بیشتر است؟

توالت فرنگی وال هنگ به دلیل طراحی مدرن و زیبایش بیشتر مورد توجه مشتریان و طراحان ساختمان قرار می گیرد که این زیبایی شامل شکل بعد از نصب آن و همچنین مرغوبیت چینی بهداشتی به کار رفته در آن نیز می شود.

همان طور که می دانید، توالت فرنگی از آن دست وسایلی است که شما مجبور هستید طولانی مدت از آن بهره ببرید.

پس داشتن کیفیت در جنس چینی به کار رفته در آن هم بسیار مهم است، چرا که ماندگاری طولانی مدت رنگ سفید توالت فرنگی یکی از مزایای حایز اهمیت به شمار می رود که البته امروزه توالت فرنگی وال هنگ در رنگ های متنوع طراحی و تولید می شود.

 

روش تخلیه در کدام یک با صرفه تر و راحت تر است؟

عمل تخلیه توالت فرنگی وال هنگ توسط سیفونی صورت می گیرد که کلید های آن پشت سرتان بر روی دیوار نصب شده است.

توالت فرنگی وال هنگ با دو مدل تخلیه در بازار وجود دارند. مدل تخلیه واش دون و مدل تخلیه سیفونی . در تخلیه توالت فرنگی معمولی نیز از روش سیفونی، استفاده شده است.

در توالت فرنگی واش دون به دلیل به کار گرفتن مجرای بزرگ تر برای تخلیه کمتر شاهد گرفتگی سیفون خواهیم بود و همچنین میزان آب مصرفی در این مدل در مقایسه با مدل معمولی آن بسیار کمتر است، پس از لحاظ مصرف انرژی با صرفه تر است. این محصول می تواند تخلیه بی بو، فوری و پر فشار را انجام دهد.

توالت فرنگی وال هنگ بهتر است یا توالت فرنگی معمولی 5

در ادامه لازم به ذکر است که در توالت فرنگی وال هنگ با سیستم تخلیه واش دون در مقایسه با توالت فرنگی معمولی که از روش تخلیه سیفونی استفاده شده، صدای بلندتری در هنگام تخلیه ایجاد می شود و همچنین سطح پایین آب در آن باعث می شود که تمام مواد در آب فرو نروند که در نتیجه آلودگی بیشتری بر روی سطح و دیواره کاسه باقی می ماند که نیاز به پاکیزه گی دارند.

 

کدام یک جای کمتری را اشغال می کند؟

در حال حاضر توالت فرنگی مدل وال هنگ بیشتر مورد توجه افراد قرار گرفته چرا که این مدل به دلیل داشتن سایز کوچک، قابلیت نصب در انواع سرویس های بهداشتی و حمام را دارد و چون قسمت سیفون آن در داخل دیوار نصب می شود و نشیمن آن با استفاده از یک پایه به دیوار متصل می شود، فضای زیرین آن در مقایسه با مدل معمولی آن بازتر است و این مزیت دست طراحان ساختمانی را باز گذاشته است.

ما به طور مفصل در مقاله ابعاد توالت فرنگی وال هنگ توضیحات کلی را در مورد سایز این محصول گفته ایم.

 

در صورت نیاز به تعمیر، کدام محصول در دسترس تر است؟

اگر در حین استفاده از توالت فرنگی وال هنگ با مشکلی برخورد کنیم، فقط در صورتی برای گرفتن گارانتی بعد از خرید مجاز هستیم که از متخصاصان این محصول برای نصب اولیه آن بهره برده باشیم.

توالت فرنگی وال هنگ بهتر است یا توالت فرنگی معمولی 6

حال اگر این مشکل در قسمت داخل دیوار یعنی بخش فلاشتانگ آن باشد تازه به قسمت بسیار سخت کار رسیده ایم که علاوه بر اینکه باید دیوار را خراب کنیم، هزینه بیشتری را باید برای تعویض قطعات صرف کنیم.

اما این مسئله در مورد تعمیر توالت فرنگی معمولی صدق نمی کند و شما می توانید بدون کندن دیوار و صرف هزینه گزاف، آن را تعمیر کنید.

در انتها، اگر از لحاظ اقتصادی شرایط مالی مناسبی دارید، ما به شما انتخاب توالت فرنگی وال هنگ را پیشنهاد می کنیم.

چون این محصول با ظاهری زیبا و اشغال حجم کوچکی از فضا می تواند جلوه ای زیبا به دکوراسیون سرویس بهداشتی شما بدهد و اگر شما از متخصصان در این امر برای نصب آن بهره ببرید، دیگر در آینده نگران گارانتی و تعمیر آن نخواهید بود.

 

نظر کارشناس تاسیسات در مورد تفاوت وال هنگ و توالت فرنگی معمولی

در کلیپ زیر مهندس اسماعیلی - ناظر نظام مهندسی - تفاوت این دو مدل توالت را شرح می دهند.

 

اگر برای سرویس بهداشتی خود نیاز به نصب توال فرنگی معمولی یا والهنگ دارید با ما تماس بگیرید یا از طرق فرم درخواست سرویسکار متخصص، اطلاعات خود را بدهید تا از مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

 

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

منبع انگلیسی

اشتراک گذاری این صفحه