رادیاتورهای قرنیزی آخرین روند برای گرمایش در خانه هایی با تزئینات داخلی و دکوراسیون خاص هستند، آنها به تعدادی از مزایای فوق العاده مجهز شده اند و با هر نوع طراحی داخلی همخوانی دارند و همچنین دارای پتانسیل برای صرفه جویی در هزینه هستند.

 

معایب و مزایای رادیاتورهای قرنیزی 1

رادیاتور قرنیزی چیست؟

رادیاتور قرنیزی به طور معمول به عنوان یک رادیاتور مستقل در نظر گرفته شده است که با تمام مزایای رادیاتورهای قدیمی آهنی و چدنی همراه است اما با طراحی خاص خود مدرن شده است، بسیاری از رادیاتورهای قرنیزی با استفاده از تکنولوژی های رادیاتور مدرن ساخته شده اند که آنها را کارآمد تر، مقرون به صرفه تر و سازگار با محیط زیست می سازد.

معایب و مزایای رادیاتورهای قرنیزی 2

در رادیاتور قرنیزی خروجی گرمایش بالایی وجود دارد و رادیاتور با یک منحنی فیزیکی طراحی شده است، رادیاتور قرنیزی دارای تمام ویژگی های سنتی و مزایای یک رادیاتور معمولی است، می تواند خانه شما را گرم کند، از مس و آلومینیوم ساخته شده است و منحنی به جا در مکان های مبهم مانند زیر پنجره، گوشه های خانه یا اتاق دارد.

بنابراین اگر قصد دارید فضای تنگ خود را گرم کنید و مصرف انرژی خود را نیز پایین بیاورید، ممکن است در آینده شما نیازمند سیستم گرمایش از طریق قرنیز دیواری باشید.

 

فایل صوتی مزایا و معایب رادیاتور قرنیزی

 

مزایای رادیاتورهای قرنیزی

اکنون وقت آن است که نگاهی کوتاه به مزایای استفاده از رادیاتور قرنیزی داشته باشیم، اکثر این موارد در تعدادی از پیکر بندی های مختلف اعمال می شود.

1.رادیاتورهای قرنیزی در مکان های کم جا قرار می گیرند.
رادیاتورهای قرنیزی برای پنجره های داخلی معمولا با توجه به مشخصات ابعاد سفارشی شکل می گیرند و نصب و راه اندازی رادیاتور قرنیزی بسیار آسان است.

اکثر شرکت های رادیاتور منحصر به فرد به سادگی محیط مورد نظر شما را اندازه گیری می کنند و طبق استانداردهای طراحی برایتان رادیاتور قرنیزی متناسب با فضای مورد نظر می سازند و پس از ساخت مراحل نصب این رادیاتور انجام می گیرد - براساس اندازه و نسبت فضای مورد نظر - همه فروشندگان رادیاتور قرنیزی شروع به تهیه رادیاتور با مشخصات سفارشی برای شما می کنند.

 

  1. منطقه ی گرمایشی رادیاتورهای قرنیزی

به طور معمول، جالب ترین مکان ها در خانه شما زیر پنجره های خالی است و این مکان همان جایی است که رادیاتور قرنیزی درخشش دارد.

ساختار رادیاتور قرنیزی منحصر بفرد این است که قادر خواهد بود که مناطق بادگیر را همزمان با حفظ درجه حرارت خانه شما حفظ کند، این می تواند به جلوگیری از نفوذ هوای گرم به خارج از گسترش به بقیه خانه شما کمک کند.

 

3.رادیاتورهای قرنیزی آیتم های لوکس مد بالا
رادیاتورهای قرنیزی ممکن است مقرون به صرفه باشند اما مطمئنا این طور به نظر نمی رسد، از انتخاب گسترده ای از رنگ ها، اشکال و سبک ها استفاده کنید، همه با موادی ساخته می شوند که به نظر عالی می رسند و برای یک هدف کاربردی مفید هستند.

اگر شما به دنبال خانه های لوکس هستید، شما حتما در بازدید از خانه های مختلف یک رادیاتور منحنی دیده اید و ممکن است حتی متوجه نشده باشید، زیرا یک رادیاتور قرنیزی می تواند به اندازه ای ظریف یا باریک باشد که محو در دکوراسیون خانه شده باشد.

رادیاتور قرنیزی مزایای متعددی نسبت به انواع دیگر رادیاتور دارد، با انواع دکوراسیون های منزل قابل تغییر است، در مقایسه با دیگر رادیاتورهای پر سر و صدا بر اثر هوای فشرده نویزی را ایجاد نمی کند.

نصب و راه اندازی رادیاتور قرنیزی نسبتا آسان است حتی در خانه های قدیمی نیز برای نصب آن مشکلی ایجاد نمی شود، نسبت به رادیاتورهای دیگر که به سرویس بیشتری نیاز دارد نگهداری راحتی دارد، این دلایلی است که صاحبان خانه رادیاتور قرنیزی را به دیگر رادیاتورها ترجیح می دهند.

اما این رادیاتورها معایبی نیز دارند که در این قسمت آن را مورد بررسی قرار می دهیم:

معایب رادیاتورهای قرنیزی

1.تمرکز روی دیوارهای بیرونی

آیا تا به حال تعجب کرده‌اید که چرا واحدهای رادیاتور قرنیزی بیشتر زیر پنجره ظاهر می ‌شوند؟

در یک کلام، پاسخ این است: گرما از طریق همرفت کار می ‌کند، همان طور که هوای سرد از پنجره نفوذ می کند، از طریق دریچه به رادیاتور قرنیزی وارد می‌ شود.

در داخل رادیاتور قرنیزی هوا با مجموعه ‌ای از باله‌ های فلزی گرم می ‌شود که از طریق الکتریسیته گرم شده ‌اند، سپس هوای گرم از رادیاتور بالا می‌ رود و الگوی خود را تکرار می ‌کند و جریانی مدور به عنوان جریان همرفتی به وجود می ‌آورد و این باعث می شود گرما بر روی دیوارهای اصلی متمرکز بماند.

 

2.گرما ثابت را فراهم نمی کند

پلاگین قابل ‌حمل در رادیاتورهای قرنیزی وجود دارند، اما بهترین رادیاتورهای قرنیزی در یک خانه با منابع ۱۲۰ یا ۲۴۰ ولت هستند که هیچکدام از آن ‌ها نیازمند خدمات نصب یک برقکار نیست.

بعضی از واحدهای گرمایش الکتریکی دارای یک ترموستات مجتمع هستند؛ بقیه توسط یک کنترل ‌کننده روی دیواره تنظیم می‌ شوند.

سیستم رادیاتور قرنیزی به صورت متصل است، یعنی رادیاتور در اتاق ها به رادیاتور اصلی متصل است و به همین دلیل گرمایشی که در قسمت اصلی وجود دارد میزان بالاتری نسبت به اتاق ها ارائه می دهد.

 

3.هزینه بالا در مدل الکتریکی

به لحاظ فنی، برق در همه سیستم های گرمایشی نقش مهمی ایفا می کند، اما برخی از آن ها صرفا بر روی برق کار می کنند.

شما اگر بخواهید می توانید رادیاتور قرنیزی را در هر اتاقی در خانه قرار دهید اما رادیاتورهایی که صرفا الکتریکی هستند در این صورت بسیار گران تمام می شوند تا گرمای تکمیلی را برای اتاق های مجزا به صورت مورد نیاز فراهم کنند.

یکی از کاربردهای رایج این است که یک رادیاتور در اتاق خواب گرمای لازم را فراهم کند، در حالی که سیستم گرمایش کلی خانه در محیط اصلی نیز قرار دارد.

در واقع برخی از رادیاتورهای قرنیزی از انرژی الکتریکی برای گرمایش فضا استفاده می کنند که مانند دیگر رادیاتورهای الکتریکی هزینه ی بالایی نیز در مصرف انرژی دارند.

معایب و مزایای رادیاتورهای قرنیزی 3

4.کمتر انرژی کارآمد دارد

در رادیاتورهای قرنیزی با پایه هیدرونیکی (مشابه مکانیک، این نوع در مقابل الکتریکی قرار دارد)، برق هنوز گرمای سیستم را تولید می کند، اما این کار به طور غیرمستقیم انجام می شود، اولا جریان الکتریسیته یک مایع محصور، یا نفت یا آب را گرم می کند و سپس این مایع به گرمایش اتاق منتقل می شود.

سیستم گرمایش از طریق قرنیز دیواری هیدرونیک کارآمدتر از واحدهای الکتریکی کار می کنند، زیرا هنگامی که سیال گرم شده است، برای خنک شدن زمان بیشتری صرف می شود

فین های فلزی در یک پایه الکتریکی، در مقایسه با هیدرونیکی خیلی سریعتر خنک می شوند، به همین دلیل است که اگر در خانه ای قرار بگیرید که در آن حرارت گرمایی از رادیاتور قرنیزی تولید می شود حرارت بیشتر ماندگار خواهد بود و یک سیستم هیدرونی معمولا ارزانتر تمام می شود.

معایب چیست؟

در یک سیستم هیدرونیک کل خانه وابسته به آبی است که از هیتر آب جریان دارد، خطوط می ‌توانند به واسطه نفوذ هوا مختل شوند.

خوشبختانه، راه ‌حل آسان است: هواگیری لوله ‌ها؛ یک عیب دیگر این است که در مقایسه با رادیاتورهای قرنیزی الکتریکی، واحدهای هیدرونیک دیرتر گرم می‌شوند، با این حال، برای بسیاری از مالکان، کارایی هیدرونیک ارجحیت دارد.

4.ضمانتنامه محدود به 10 سال یا کمتر
5.محدود کردن وسایل خانه

همانطور که تا به حال متوجه شدید، رادیاتورهای قرنیزی با طراحی خانه ترکیب می شوند و اغلب قابل مشاهده نیستند اما گرمایی که از ناحیه رادیاتورهای قرنیزی تولید می شود باعث محدودیت در دکوراسیون وسایل خانه می شود

بدین صورت که شما وسایلی مانند تلویزیون که در برابر گرما بسیار آسیب پذیر هستند را نمی توانید در قسمت اصلی خروجی گرمای رادیاتور قرنیزی قرار دهید.

 

 

فیلم راهنمای کامل رادیاتور قرنیزی

در زیر فیلم راهنمای کامل رادیاتور قرنیزی را مشاهده میکنید که همکار ما در آن به مزایا و معایب این رادیاتور، هزینه ها ، مقایسه و ... هم اشاره میکنند.

 

 

مقایسه رادیاتورقرنیزی با معمولی و گرمایش از کف

در کلیپ کوتاه زیر رادیاتور قرنیزی با رادیاتور معمولی و گرمایش از کف مقایسه شده است.

6 نکته در مورد رادیاتور قرنیزی

در کلیپ کوتاه زیر این 6 مورد اساسی در مورد رادیاتور قرنیزی بررسی شده است: مهمترین ویژگی رادیاتور قرنیزی، محل نصب رادیاتور قرنیزی، منبع گرمایش رادیاتور قرنیزی، چه شهرهایی بیشتر استفاده میشود، کیفیت گرمایی

 

 نمونه اجرای رادیاتور قرنیزی

در زیر یکی از نمونه پروژه هایی که در آن رادیاتور قرنیزی توسط همکاران ما اجرا شده است را مشاهده می کنید.

 

  • نتیجه گیری:

در خانه های لوکس، رادیاتورهای قرنیزی به هر شکل، رنگ و مواد ساختمانی فیزیکی و با فاکتور طراحی صاحب خانه و با سلیقه او ساخته می شوند و الزامات حرارتی مورد نیاز برای ان خانه را ایجاد می کنند.
حتما نگاهی به خانه های لوکس بیاندازید یا در نمایشگاه های مشهور جستجو کنید رادیاتورهای قرنیزی را مشاهده می کنید.

 اگر نیاز به نصب رادیاتور قرنیزی دارید همین حالا با ما تماس بگیرید تا همکاران ما این کار را در بیشتر نقاط ایران در اسرع وقت انجام دهند.

 

 

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

نظرات مشتریان

منابع انگلیسی:

منبع1 ، منبع2

اشتراک گذاری این صفحه