یکی از انواع دستگاه های پخش کننده گرمایی پکیج است که با هدف گرم نگه داشتن محیط و آب به کار می رود، انواع پکیج تفاوت هایی با هم دارند و به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند:

انواع پکیج ازنظر مخزن: بدون مخزن (فوری) و مخزن دار

انواع پکیج ازنظر مبدل: تک مبدل و دو مبدل

انواع پکیج ازنظر خروج دود: فن دار و بدون فن

انواع پکیج ازنظر مشعل: فن دمنده و اتمسفریک

انواع پکیج ازنظر نصب: دیواری و زمینی

کوچک و سبک بودن و استفاده آسان از پکیج های دیواری از جمله دلایلی است که موجب گسترش استفاده از این نوع پکیج شده است، فن دار یا بدون فن بودن پکیج و هیدرولیکی یا موتورایز بودن آن موجب عملکرد متفاوت پکیج می شود.

هر پکیج شامل ریزقطعات و قطعات اصلی است که هرکدام کارایی خاص خود را دارند و وجود اشکال در هرکدام بر کل سیستم پکیج تاثیر می گذارد برای آشنایی با این قطعات می توانید به فایل معرفی اجزای پکیج دیواری در سایت مراجعه کنید.

پکیج دیواری داری دو سیستم اصلی می باشد:

سیستم یخ زدگی (آنتی فریز) : وظیفه این سیستم جلوگیری از یخ زدن آب داخل مدار گرمایش است، در فصل های سرد سال و زمانی که که درجه حرارت آب کاهش می یابد، این سیستم کاهش دما را تشخیص داده و درصورت رسیدن درجه حرارت آب به 7 درجه سانتی گراد با چرخش آب فعال می شود و اقدام به گرم کردن آب می کند اما اگر درجه حرارت به 4 درجه سانتی گراد یا کمتر رسیده باشد با روشن شدن مشعل فعال می شود و تا زمانی که درجه حرارت به 25درجه نرسد خاموش نمی شود.

 

سیستم ضد گیرپاژ پمپ (ضد جام) : زمانی که برای مدت طولانی (بیشتر از 21 ساعت) احتیاج به گرمایش نباشد، این سیستم به طور خودکار پمپ را برای مدت چند ثانیه روشن می کند تا از رسوب بر روی شافت پمپ جلوگیری شود و پس از انجام این عمل نیز به طورخودکار خاموش می شود.

ایراد در هرکدام از این سیستم ها موجب وارد آمدن نقص جدی به دستگاه می شود و در زمان سرویس پکیج و یا تعمیر پکیجبررسی این دو مورد ضروری می باشد.

شما عزیزان می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات همین مطلب با ما درمیان بگذارید.

 

اشتراک گذاری این صفحه