اگر با مشکل روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور در حالت آب گرم مصرفی مواجه هستید و یا حرارت آب گرم مصرفی شما نوسان دارد، به احتمال زیاد فلومتر پکیج ایران رادیاتور شما معیوب است و نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد.

چرا که گزارش باز بودن آب مصرفی به برد پکیج و در ادامه روشن شدن مشعل دستگاه به عهده فلومتر است که متاسفانه خرابی این قطعه در پکیج ایران رادیاتور زیاد گزارش می شود.

به همین دلیل ما تصمیم داریم تا در این مطلب ابتدا فلومتر پکیج و نحوه عملکرد آن را در پکیج ایران رادیاتور به شما معرفی کنیم و پس از آن روش تست، تعمیر و تعویض این قطعه را به شما آموزش می دهیم. در نهایت نیز توضیحات کوتاهی در خصوص تفاوت فلومتر و فلوسوئیچ پکیج در اختیار شما قرار می دهیم.

پس اگر فلومتر پکیج ایران رادیاتور شما نیز خراب شده و به دنبال منبع جامعی برای یادگیری نحوه تعمیر و یا تعویض این قطعه هستید، تا انتها ما را همراهی کنید.

 

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

فلومتر پکیج چیست؟

یکی دیگر از حسگرهای مهم در ساختار پکیج دیواری ایران رادیاتور فلومتر است. این قطعه از سه بخش اصلی شامل حسگر، آهنربا و پروانه توربینی شکل مغناطیسی تشکیل شده که آغاز جریان آب مصرفی در مدار را تشخیص می دهد.

به بیانی دیگر وقتی شما شیر آب گرم مصرفی در ساختمان را باز می کنید، آب داخل مدار پکیج حرکت می کند تا به شیر آب برسد، در این لحظه حرکت آب توسط فلومتر پکیج احساس شده و به برد دستگاه گزارش باز شدن آب مصرفی داده می شود. در ادامه برد پکیج فرمان روشن شدن مشعل را صادر می کند.

البته این تمام کار فلومتر نیست، بلکه فلومتر یک نقش بسیار مهم دیگر نیز دارد که به سنجش دبی یا میزان آب مصرفی در پکیج مربوط می شود. به همین دلیل به فلومتر لقب دبی سنج نیز می دهند.

 

نحوه عملکرد فلومتر پکیج ایران رادیاتور چگونه است؟

برای اینکه بهتر با فلومتر پکیج ایران رادیاتور آشنا شوید، در این قسمت می خواهیم روند کار این قطعه را از زمان باز شدن آب مصرفی برای شما توضیح دهیم.

اول از همه لازم است بدانید که محل نصب فلومتر در پکیج ایران رادیاتور در مسیر آب ورودی به پکیج است تا به محض باز شدن شیر آب گزارش خود را به برد ارسال کند.

ساختار فلومتر از یک محفظه استوانه ای شکل است که توربین یا پروانه های فلومتر به همراه یک عدد ساچمه در داخل این محفظه استوانه ای شکل قرار گرفته اند.

زمانی که آب از طریق ورودی فلومتر به داخل محفظه وارد می شود، توربین فلومتر شروع به حرکت می کند و همزمان ساچمه داخلی آن نیز به حرکت درآمده و در نهایت یک میدان مغناطیسی در فلومتر ایجاد می شود. با حرکت ساچمه هر بار ضربه ای به کنتاکت های تعبیه شده در کنار محفظه فلومتر وارد می شود که با هر ضربه کنتاکت ها قطع و وصل شده و فرکانس الکتریکی را به برد صادر می کند.

زمانی که برد فرکانس تولید شده در فلومتر را دریافت نمود، این مفهوم را دارد که شیر آب گرم مصرفی باز شده است، پس فرمان تشکیل شده را به مشعل صادر می کند و اگر پکیج روی حالت زمستانه باشد، جریان آب گرم در مسیر گرمایش را مسدود می کند تا آب گرم در مسیر مصرفی شروع به حرکت کند.

تصویر محل قرارگیری فلومتر پکیج ایران رادیاتور

علامت خرابی فلومتر در پکیج ایران رادیاتور

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با باز کردن شیر آب گرم مصرفی هیچ تغییری در وضعیت دستگاه ایجاد نشده و اصلاً شعله تشکیل نمی شود. در چنین شرایطی به اولین موردی که باید شک کنید خراب شدن فلومتر پکیج است که جریان آب را در مدار تشخیص نداده است.

پس علامت بارز خراب شدن فلومتر در پکیج ایران رادیاتور این است که آب گرم مصرفی اصلاً گرم نمی شود و یا گرمای مناسبی ندارد. حتی در برخی موارد خراب بودن فلومتر می تواند باعث خاموش شدن ناگهانی پکیج ایران رادیاتور شود.

پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به مطلب علت خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور و راه حل آن مراجعه کنید.

 

روش تست و عیب یابی فلومتر پکیج ایران رادیاتور

برای این که از خراب بودن فلومتر مطمئن شوید باید این قطعه را تست و عیب یابی کنید. برای این منظور ابتدا از وصل بودن فلومتر به آب سرد ورودی پکیج ایران رادیاتور اطمینان حاصل کرده و دستگاه را در حالت تابستانه قرار دهید. سپس شیر آب گرم مصرفی را باز کنید، اگر شعله در پکیج روشن شد، پس فلومتر سالم است، اما اگر پکیج در حالت استندبای متوقف شد، این معنی را می دهد که فلومتر خراب بوده و نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد.

البته شما از یک طریق دیگر هم می توانید از سالم یا معیوب بودن فلومتر پکیج ایران رادیاتور مطمئن شوید، به این صورت که فلومتر را یکسره کنید. برای این منظور دو سر سیم های فلومتر را به هم اتصال کوتاه دهید، اگر پکیج روشن شد، پس فلومتر خراب است.

فلومتر پکیج سه سیم به رنگ های زرد یا سفید، قرمز و مشکی یا آبی دارد. سیم آبی یا مشکی رنگ مخصوص سیم مشترک یا نول است و تغذیه فلومتر از برد با کمک دو سیم قرمز و مشکی انجام می شود که در حالت عادی 5 ولت DC جریان دارد.

برای تست فلومتر پکیج ایران رادیاتور با کمک مولتی متر بر اساس مراحل زیر اقدام کنید:

  1. ولت متر را بر روی 20 ولت DC قرار می دهیم.
  2. گفتیم که فلومتر توسط سه رشته سیم به برد پکیج وصل شده است. دو پرآب های ولت متر را بر روی دو رشته سیم مشکی و زرد حسگر فلومتر قرار می دهیم. اگر فلومتر سالم باشد، باید میزان جریان تقریبی 5 ولت بر روی ولت متر نمایش داده شود.
  3. حال پرآب های ولت متر را به پایه سیم های مشکی و قرمز اتصال می دهیم. در این لحظه هم باید جریان 5 ولت بر روی ولت متر نمایان شود.
  4. پایه های ولت متر را بر روی یکی از دو رشته سیم های مشکی و آبی و یا مشکی و قرمز اتصال داده و همزمان شیر آب گرم را باز می کنیم. در این لحظه باید با باز کردن شیر آب گرم مقدار جریان کاهش پیدا کند و به محض بستن شیر آب گرم مصرفی باید جریان به همان مقدار 5 ولت خود برسد.

 

آموزش تعمیر فلومتر پکیج ایران رادیاتور

معمولاً حسگرهای پکیج ایران رادیاتور به دلیل یکپارچه بودن قابلیت تعمیر ندارند، اما در مورد فلومتر پکیج شما این شانس را دارید که با یک ترفند ساده این قطعه را تعمیر کنید؛ البته اگر دلیل خرابی فلومتر گیر کردن ذراتی همچون شن ریزه و یا رسوبات در مسیر چرخش پروانه یا توربین فلومتر باشد.

برای این منظور شیلنگ های سرد و گرم زیر پکیج ایران رادیاتور را جابجا کرده و چند بار آب گرم را باز کنید. پس از آن شیلنگ ها را دوباره در جای قبلی خود ببندید، با این اقدام اگر آهن ربای فلومتر به هر دلیلی گیر کرده باشد، با برعکس شدن جریان آب به حالت قبلی خود باز می گردد.

آموزش تعمیر و تعویض فلومتر پکیج ایران رادیاتور 2

نحوه تعویض فلومتر پکیج ایران رادیاتور

در صورتی که با روش گفته شده در قسمت فوق مشکل فلومتر پکیج ایران رادیاتور حل نشد، پس این معنی را می دهد که راهی جز تعویض این قطعه باقی نمانده است.

برای تعویض فلومتر پکیج ایران رادیاتور ابتدا پکیج را از برق می کشیم تا دستگاه خاموش شود. سپس اتصال فیش های فلومتر خراب را جدا کرده و پس از برداشتن فلومتر معیوب و نمونه جدید را به جای آن ببندیم.

البته از آنجا که امکان دارد در طی این فرآیند در بلوک هیدرولیک دستگاه، یعنی جایی که فلومتر نصب شده، مقداری نشتی ایجاد شود، اکثراً ترجیح می دهند که فلومتر اصلاحی را در قسمت اتصال شیلنگ آب سرد نصب کنند.

فلومتر اصلاحی همان فلومتر است که به جای فلومتر معیوب شده در زیر پکیج و در ورودی آب سرد بسته می شود.

تصویر فلومتر پکیج ایران رادیاتور

تفاوت فلوسوئیچ و فلومتر پکیج دیواری

همانطور که می دانید فلوسوئیچ نیز یکی از حسگرهای پکیج است که باز شدن شیر آب گرم مصرفی را به برد گزارش می دهد، با این تفاسیر پس چه فرقی بین فلوسوئیچ و فلومتر وجود دارد؟

گفتیم که فلومتر پکیج این توانایی را دارد که دبی آب را نیز اندازه بگیرد، پس تفاوت اصلی فلومتر و فلوسوئیچ پکیج نیز دقیقاً به خاطر قابلیت فلومتر در سنجش میزان آب دستگاه است.

چون فلومتر می تواند میزان آب در حال جریان را تشخیص داده و به برد گزارش دهد، در نتیجه اگر شیر آب گرم مصرفی برای مدت زمان بیشتری باز باشد، توربین داخل فلومتر با سرعت بالاتری می چرخد و همین چرخش به برد این پیغام را می دهد که آب گرم بیشتری مورد نیاز است. با این حساب برد دستورات لازم برای تولید و تامین آب گرم مصرفی بیشتر را در اختیار سایر اجزای پکیج قرار می دهد و در نهایت آب گرم با دمای مطلوب و به مقدار مورد نیاز آماده می شود.

با این تفاسیر مشخص می شود که استفاده از فلومتر به جای فلوسوئیچ در پکیج ایران رادیاتور مزیت های بیشتری به دنبال دارد، چون فلوسوئیچ فقط جریان آب را در مدار تشخیص داده و توانایی سنجش دبی آب را ندارد.

البته توجه داشته باشید که در برخی از مدل های پکیج ایران رادیاتور از فلوسوئیچ یا فلورگلاتور استفاده شده است، در این مدل ها نوسان حرارت آب گرم مصرفی بسیار بالاست. اما در پکیج ایران رادیاتور دارای فلومتر دیگر کمتر با کم و زیاد شدن حرارت آب مصرفی مواجه می شویم و به همین دلیل امروزه در اکثر برندهای پکیج دیواری از فلومتر به جای فلوسوئیچ استفاده می شود.

البته تفاوت فلوسوئیچ و فلومتر تنها در عملکرد این دو قطعه ختم نمی شود، بلکه شکل ظاهری این دو حسگر نیز با هم متفاوت است. فلوسوئیچ دو سیم اتصال دارد، در حالی که فلومتر به منظور گزارش دبی آب به برد پکیج دارای سه سیم می باشد.

سه رشته سیم فلومتر سه حالت خاموش بودن شعله، کم بودن شعله و بلند بودن شعله را در پکیج ایران رادیاتور ایجاد می کنند. اما دو رشته سیم فلوسوئیچ تنها دو حالت روشن و خاموش بودن پکیج را به برد گزارش می دهند.

این نکته را در این بخش یادآور شدیم تا اگر خواستید به جای فلوسوئیچ از فلومتر استفاده کنید، باید از اتصال سیم تنظیم ولتاژ تغذیه فلومتر که به رنگ قرمز مشخص شده است، به پکیج اجتناب کرده و فقط دو سیم دیگر فلومتر را اتصال دهید. اما نمی توانید به جای فلومتر از فلوسوئیچ در پکیج استفاده کنید.

 

جمع بندی

ما در این مطلب در خصوص اهمیت سالم بودن فلومتر پکیج ایران رادیاتور به منظور روشن شدن این وسیله در زمان باز کردن شیر آب گرم مصرفی صحبت کردیم و نحوه تست، تعمیر و تعویض این قطعه را برای شما توضیح دادیم. اما تشخیص اینکه فلومتر خراب است و نصب این وسیله نیاز به تعمیرکار پکیج دارد.

گاهی ما برای اینکه در هزینه تعمیر پکیج صرفه جویی کنیم خودمان دست به کار می شویم غافل از اینکه پکیج یک وسیله بسیار حساس و در عین حال پیچیده است که اگر مهارت و تجربه کافی در تعمیر و عیب یابی آن نداشته باشیم مجبوریم چند برابر هزینه اولیه برای ایراداتی که خودمان به پکیج وارد کرده ایم پول بپردازیم.

تعمیرکاران پکیج در گروه تاسیسات 24 ساعته مدت های طولانی است که با انواع پکیج دیواری از جمله پکیج ایران رادیاتور کار کرده اند و تجربه بسیاری در خصوص عیب یابی و تعمیر پکیج ایران رادیاتور دارند. رضایت مندی تعداد زیادی از مشتریان قبلی گواهی بر کیفیت خدمات این مجموعه در تعمیر و عیب یابی پکیج است.

پس در صورتی که فلومتر پکیج ایران رادیاتور شما نیز خراب شده و نیاز به تعویض و یا تعمیر دارد، می توانید به تخصص مجریان گروه تاسیسات 24 ساعته اعتماد کنید.

برای ثبت سفارش کافیست همین الان فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید و یا با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

تعمیرکار پکیج تاسیسات 24 ساعته در حال تعمیر پکیج ایران رادیاتور

خلاصه ای از آنچه در این مطلب گفتیم

  • فلومتر پکیج یکی از حسگرهای این وسیله است که باز شدن شیر آب گرم مصرفی را به برد اعلام می کند تا از این طریق مشعل پکیج روشن شده و آب مصرفی گرم شود.
  • در ظاهر عملکرد فلومتر و فلوسوئیچ با هم مشابه است، اما در واقع فلومتر پکیج علاوه بر تشخیص جریان آب در مدار می تواند دبی آب را نیز اندازه گرفته و از این طریق به تنظیم شعله پکیج نیز کمک کند.
  • اگر فلومتر پکیج ایران رادیاتور خراب شود، نه تنها ممکن است حرارت آب گرم مصرفی نوسان داشته باشد، بلکه احتمال روشن نشدن پکیج نیز وجود دارد.
  • پیش از اینکه به تعویض فلومتر پکیج اقدام کنیم، می توانیم شیلنگ آب سرد رفت و برگشت در زیر پکیج ایران رادیاتور را جابجا کنیم، اگر ایراد فلومتر به دلیل تجمع رسوبات و گیر کردن پروانه فلوتر باشد، با جریان برعکس آب مشکل رفع می شود.

چنانچه با وجود توضیحات داده شده در این مطلب هنوز هم در خصوص علت خرابی فلومتر، نحوه تست، تعمیر و یا تعویض این قطعه در پکیج نیاز به راهنمایی دارید، می توانید همین الان سوالات خود را در بخش نظرات این مطلب قرار دهید تا متخصصین گروه تاسیسات 24 ساعته در اسرع وقت و رایگان به آن ها پاسخ دهند.

 

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

نظر جناب آقای قهرمانی در مورد تجربه استفاده از خدمات ما در زمینه تعمیر پکیج

 منابع: منبع 1، منبع 2، منبع 3

اشتراک گذاری این صفحه