به منظور تکمیل مطلب کد خطاهای پکیج گلدیران و رفع عیب آن ها در این مطلب قصد داریم با نمایش فیلم رفع ارور E4 در پکیج گلدیران به بررسی بیشتر این کد خطا بپردازیم.

توضیحات:

ارورها پیغام هایی مبنی بر وجود مشکل در سیستم یک دستگاه می باشند که با هدف کمک به کاربر برای یافتن هرچه سریعتر و دقیق تر مشکل توسط برد بر روی صفحه نمایشگر دستگاه نمایش داده می شود.

پکیج نیز به عنوان وسیله ای که دارای قطعات خاصی همچون سنسور و برد الکترونیکی می باشد، با ارسال کد خطا یا ارور وجود مشکل احتمالی در سیستم مرتبط به هر کدام از قسمت های خود را نشان می دهد.

نمایش هر ارور با توجه به مدل و مارک پکیج متفاوت است، در نتیجه معنی و نحوه رفع آن نیز در پکیج های مختلف یکسان نیست.

همانطور که در مطلب تعمیرات پکیج دیواری گلدیران گفتیم، کد خطای E4 از آن دست ارورهایی است که احتمال نمایش آن در سیستم پکیج بالاست.

فیلم رفع ارور E4در پکیج گلدیران1 1

مفهوم اولیه ارور E4 در پکیج گلدیران به معنی کمبود فشار آب یا همان افت بار در داخل مدار می باشد.

همانطور که می دانید کل سیستم پکیج وابسته به فشار آبی است که در داخل آن جریان دارد و بدون در نظر گرفتن مارک پکیج، مقدار فشار آب استاندارد دستگاه در حالت نرمال باید بین 5/1 تا 2 بار باشد.

در تمامی مدل های پکیج این مقدار فشار توسط مانومتر یا گیج فشار دیجیتالی یا عقربه ای موجود بر روی بدنه دستگاه نمایش داده می شود.

بنابراین چنانچه بنابر دلایلی فشار پکیج به زیر این مقدار افت کند، دستگاه کد خطا یا ارور آن را نمایش می دهد.

چرا که اگر این ارور رفع نشود، ممکن است با مشکلاتی همچون خاموش شدن یکباره پکیج گلدیران، کاهش بازدهی دستگاه و حتی نیاز به تعمیر پمپ پکیج مواجه شویم.

دلایل بروز کد خطای E4 در پکیج گلدیران

در خصوص کد خطای E4 در پکیج گلدیران، دلایل متعددی می توانند باعث بروز این ارور شوند، که ما در ادامه تک به تک آن ها را ذکر کرده و از طریق توضیحات داخل فیلم چگونگی رفع این ارور را توضیح خواهیم داد.

  • بسته بودن شیر آب ورودی به پکیج

ساده ترین علت افت فشار در پکیج گلدیران می تواند به بسته بودن شیر آب ورودی به دستگاه باشد، بنابراین اول شیر ورودی به دستگاه را چک می کنیم که برحسب تصادف بسته نباشد.

  • وجود نشتی در سیستم پکیج

حالت احتمالی بعدی در خصوص نمایش ارور E4 در پکیج گلدیران می تواند به دلیل وجود نشتی در سیستم لوله کشی و داخل دستگاه باشد.

خوشبختانه تشخیص نشتی در پکیج بسیار ساده است، کافیست نگاهی به زیر دستگاه و لوله های مربوط به آن بیاندازیم تا نشتی احتمالی را پیدا کنیم.

اگر علت این ارور نشتی از دستگاه باشد، معمولاً با آبریزی از زیر پکیج مواجه خواهیم بود.

  • خراب یا قطع بودن سنسور حد پکیج

همانطور که در فیلم معرفی اجزای پکیج دیواری گفتیم، سنسور حد یا کلید ایمنی حد، قطعه ای است که بر روی لوله آب مصرفی و لوله گرمایش وصل شده و از بالا رفتن بیش از حد دمای آب گرم مصرفی و گرمایش جلوگیری می کند.

فیلم رفع ارور E4در پکیج گلدیران2 1

قطع بودن اتصال فیش های سنسور حد به برد دستگاه می تواند یکی از دلایل احتمالی افت بار دستگاه باشد.

  • رسوب یا جرم گرفتن گیج فشار

گیج فشار یا مانومتر یکی از قطعات اصلی پکیج است که میزان فشار بار دستگاه را نمایش می دهد، چنانچه این قطعه به دلیل جرم یا رسوبات مسدود شده باشد، نمی تواند فشار واقعی در پکیج را نمایش دهد.

به منظور تهیه مانومتر می توانید بر روی لینک خرید مانومتر از دیجی کالا کلیک کنید.

فیلم رفع ارور E4در پکیج گلدیران3 1

دیالوگ فیلم رفع ارور E4 در پکیج گلدیران به همراه توضیحات

همانطور که در قسمت قبل نیز گفتیم، دلیل اصلی نمایش ارور E4 پکیج گلدیران پایین بودن فشار بار دستگاه می باشد.

مرحله اول رفع ارور E4 این است که شیر پرکن دستگاه را باز کنیم، چنانچه باز هم فشار دستگاه بالا نرفت، باید این مشکل توسط مجری تعمیرکار پکیج مورد بررسی های بیشتر قرار بگیرد.

به این صورت که بعد از بررسی شیر پرکن پکیج که از خرابی آن مطمئن شدیم، قاب جلویی دستگاه را باز می کنیم تا بتوانیم به تجهیزات داخلی پکیج دسترسی داشته باشیم.

از آنجا که یکی از دلایل احتمالی پایین بودن فشار بار پکیج به خراب بودن سنسور حد دستگاه مربوط می شود، ابتدا سیم های رابط سنسور حد پکیج را باز می کنیم.

سپس سنسور حد را چک می کنیم تا از سالم بودن و ارتباط صحیح بین این قطعه و برد دستگاه اطمینان حاصل کنیم.

چنانچه سنسور حد سالم بود و ارتباط آن با برد دستگاه برقرار بود، وارد مرحله بعدی تعمیر پکیج می شویم. برای این منظور آب ورودی به پکیج را بسته و آب داخل سیستم را از طریق باز کردن شیر تخلیه آن خالی می کنیم.

در این مرحله به سراغ گیج فشار و سنسور حد پکیج رفته تا آن ها را از روی سیستم باز کنیم. سنسور حد را از روی دستگاه برداشته، پس از آن گیج فشار را با کمک آچار از جای خود باز می کنیم.

در این دستگاه گیج فشار پکیج دچار رسوب گرفتگی شده است، بنابراین علت افت فشار بار پکیج مشخص می شود که به دلیل رسوب گرفتن گیج فشار آن ایجاد شده است.

پس در ادامه رسوبات جمع شده در داخل سوراخ گیج فشار را با کمک سوزن باز می کنیم، تا گیج فشار دوباره عملکرد صحیح خود را کسب کرده و بار دستگاه را به صورت صحیح نمایش دهد.

فیلم رفع ارور E4در پکیج گلدیران4 1

گیج فشار را بعد از رسوب زدایی در جای قبلی خود می بندیم و با کمک آچار اتصال آن را به دستگاه محکم می کنیم تا نشتی داخلی در پکیج ایجاد نشود.

برای خرید انواع آچار از دیجی کالا بر روی آن کلیک کنید.

حال نوبت به بستن سنسور حد می رسد، پس از آن فیش های رابط سنسور حد را نیز در جای خود ثابت می کنیم.

در انتها شیر تخلیه پکیج را می بندیم و با استفاده از آچار شیر تخلیه را محکم می کنیم تا دچار آبریزی احتمالی نشود.

در ادامه مطلب چگونه فشار پکیج را کم کنیم یا بالا ببریم، ابتدا آب ورودی به دستگاه را باز کرده، شیر پرکن تعبیه شده در قسمت زیرین پکیج را تا زمانی که فشار دستگاه بین 5/1 تا 2 بار برسد، در حالت باز قرار می دهیم و پس از آن شیر پرکن را می بندیم.

پس از اینکه فشار دستگاه در بازه نرمال 5/1 تا 2 بار قرار گرفت و به درستی شروع به کار کردن نمود، قاب جلوی پکیج را بسته و پیچ های آن را می بندیم.

به همین سادگی می توان مشکل افت فشار بار در پکیج گلدیران و نمایش ارور E4 در این وسیله را رفع کرد.

با این حال توصیه ما به شما این است که خود برای انجام این کار اقدام نکرده و حتماً از مجری متخصص تعمیرکار یا سرویسکار پکیج کمک بگیرید.

فیلم رفع ارور E4در پکیج گلدیران5 1

سرویس و تعمیر انواع پکیج از جمله خدمات ما در گروه تاسیسات 24 ساعته محسوب می شود.

بنابراین شما می توانید در صورت نیاز به خدمات ما همین الان با شرکت تماس گرفته و سفارش خود را در  ثبت کنید.

 

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

اشتراک گذاری این صفحه