02177683856 اسماعیلی

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در این مطلب به معرفی رایج ترین مشکلات و نحوه عیب یابی کولر گازی پنجره ای میپردازیم. بر خلاف کولرهای اسپلیت، در تمام کولرهای گازی پنجره ای، تمامی قسمت ها در یک واحد گنجانده شده اند.

  • چکه کردن آب از پنل داخلی کولر گازی پنجره ای

وضعیت کولر در پنجره را چک کنید تا مطمئن شوید کولر به سمت بیرون شیب دارد. آبی که روی کویل جمع میشود از طریق یک ناودان فلزی به لوله یا حفره تخلیه منتقل میشود و برای تخلیه صحیح آب، کولر باید با شیب ملایمی به بیرون متمایل باشد.

عیب یابی کولرگازی پنجره ای 1

  • زود روشن و خاموش شدن کولر گازی پنجره ای

علت این مشکل ممکن است درست کار نکردن ترموستات یا تنظیم شدن آن روی دمای بالا باشد. نشت مبرد و گیر کردن آشغال در بین فین های کاندنسور نیز میتواند باعث این مشکل شود.

  • خنک نشدن هوا توسط کولر گازی پنجره ای

علت این مشکل معمولا کثیف بودن فیلتر هوا و کویل کاندنسور، خراب بودن کاندنسور یا خم شدن فین های کاندنسور است.

عیب یابی کولرگازی پنجره ای 2

  • روشن نشدن کولر گازی پنجره ای

مشکل در اتصالات برق ورودی، بالا پریدن فیوز یا قطع شدن مدار، متناسب نبودن آمپر فیوز تعویضی با فیوز اصلی کولر میتوانند از دلایل احتمالی روشن نشدن کولر گازی پنجره ای باشند.

  • کولر مدام فیوز را بالا میپراند یا مدار را قطع میکند

علت این مشکل معمولا اورلود کردن مدار است. بیشتر کولرهای پنجره ای با مدار 120 ولتی و 15 آمپری کار میکنند، گرچه کولرهای پنجره ای بزرگتر ممکن است به مدارهایی با ولتاژ 240 و آمپر 20 نیاز داشته باشند. در حالت ایده آل، یک مدار سوخته کولر گازی پنجره ای باید با مدار کاملا مشابه اصلی تعویض شود.

  • نشتی مبرد در کولر گازی پنجره ای

برای عیب یابی و تشخیص محل نشت، باید با گاز ازت که توسط کپسول وارد میشود یا هوای عادی که توسط کمپرسور یدکی به سیستم وارد میشود، فشار معادل حداقل 50 پی اس آی در سیستم ایجاد کنید. برای تست نشت در لوله های اپراتور و کندانسور به علت اینکه لوله ها از جنس سخت مسی یا فولادی هستند، به فشار 200 تا 350 پی اس آی نیاز داریم.

عیب یابی کولرگازی پنجره ای 3

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر درمورد عیب یابی کولر گازی پنجره ای، با مشاوران ما که به صورت 24 ساعته پاسخگوی سئوالات شما هستند تماس بگیرید.

منبع

 

دیدگاه‌ها  

0 # فریدون 1396-09-05 13:01
سلام
کولر پنجره ای بعد از دو دقیقه کارکرد روی امپر ۸ تا ۹ کمپرسور میخوابید سرویسش کردم خیلی کثیف بود هیچ تاثیری نداشت ترموستاتش رویکسره کردم بعد از یک ساعت اواپراتورش کامل از یخ میپوشه لطفاراهنمایی کنید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # اسماعیلی 1396-09-06 17:47
سلام
به احتمال زیاد یا محیط شما بقدری خنک هست که سیم سنسور فرمان قطعی را میدهد یا مشکل از سنسور است .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # یوسف 1396-09-05 21:18
سلام خسته نباشین، من از کولرگازی پنجره ای چیزی نمیدونم میخواستم بدونم چجوری کار میکنه؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # اسماعیلی 1396-09-06 19:09
سلام دوست گرامی، کولر پنجره ای یک تکه بوده و تمام اجزای تشکیل دهنده آن در یک قاب کنار هم قرار گرفته و به طور کلی اواپراتور و کندانسور و کمپرسور در یک مجموعه قرار دارند و محل نصب این کولرهای یک تکه پشت پنجره می باشد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # محمدی 1396-09-10 23:17
سلام وقتتون بخیر، کولرگازی پنجره ای رو روشن میکنم اما کمپرسور راه نمیوفته مشکلش چیه؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # اسماعیلی 1396-09-11 22:40
سلام ممنون دوست عزیز، فاز یک نول کمپرسور قطع است که دراین صورت سیم های رابط باید مورد بررسی قرار بگیرند و اگر ترموستات خراب باشد باید تعویض شود.هنگام خرید مطمئن شوید که ترموستات مخصوص کولرگازی است.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # میثم 1396-09-11 22:17
سلام خسته نباشین مبخواستم کولرگازی پنجره ای بخرم مبخواستم بدونم چه اندازه و ظرفیت های داخل بازار موجوده؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # اسماعیلی 1396-09-12 22:41
سلام دوست گرامی، معمولا" در دو ظرفیت اصلی 18000 و 24000 بی تی یو اما برخی شرکت ها ممکن در ظرفیت 12000 هم تولید کنند. این کولرها می توانند فقط سرد یا سردوگرم بوده و بعضا" به ریموت کنترل دستی مجهز باشند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # حبیب 1396-09-19 21:17
سلام، کولرگازی سی هزار یهو خاموش شد، مشکل از کجاست ؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # اسماعیلی 1396-09-20 20:28
سلام دوست گرامی، اول چک کنید ، ببینید برق به پنل می اید یا خیر؟ فیوز را چک کنید سپس فن کندانسور و کنداکتور را چک کنید ، اگه مشکلی نبود ؛ سپس برد پنل و برد کمپرسور را چک نمایید .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید